Aquesta nova OAC, ubicada també al centre de Barcelona, continuarà donant resposta a les necessitats de seguretat del centre de la ciutat i l’atenció al ciutadà la continuaran prestant indistintament agents dels dos cossos policials.
L’OAC ofereix un servei permanent durant tot l’any, amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres, de 7 a 22 hores, i els caps de setmana, de 9 a 21 hores. A més, disposa de quatre punts d’atenció directa al ciutadà destinats únicament i exclusiva a la recollida de denúncies. A més, disposa de quatre punts d’atenció directa al ciutadà destinats únicament i exclusiva a la recollida de denúncies.
També s’hi manté el servei de traducció, de 10 a 18hores, i no es descarta que s’ampliï aquesta franja horària a l’estiu.
L’OAC actua com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Així, i com a qualsevol altra oficina de recepció de denúncies, el ciutadà pot fer les gestions necessàries a través de la cita prèvia.
En aquesta línia d’oferir una atenció més àgil i reduir el temps d’espera, es facilitarà que determinades infraccions penals puguin ser denunciades mitjançant formularis de denúncia (tríptics).
Des de la posada en marxa de l’OAC al carrer d’Aragó, el mes d’abril de l’any 2021, els agents dels dos cossos policials han tramitat més de 15.000 denúncies, majoritàriament relacionades amb furts i robatoris, i han elaborat més de 7.000 procediments, com ara autoritzacions de menors per viatjar a l’estranger o tramitacions per pèrdua d’objectes.