Casaments civils
Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.
La cerimònia té lloc a la seu del Districte, al carrer d'Aragó, 311, 1a planta, a la sala de plens, que té un aforament per a cent persones i que està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de quinze a trenta minuts.
Quins dies es fan els casaments?
Els casaments es fan un dissabte al mes, de les 11.00 hores a les 14.00 hores. La majoria de vegades és el primer dissabte de mes, excepte agost, que no se'n fan.
Hi ha una previsió de dates que podeu mirar en aquest calendari només a l'efecte de consulta.
En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni civil. Aquest document s’expedeix únicament al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.
En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment, amb cita prèvia, a les oficines d'atenció ciutadana.
En breu, rebreu la resposta de la disponibilitat, segons el calendari de reserves del Districte. Per poder fer la reserva, es imprescindible que presenteu tota la documentació sol·licitada.
Un cop fet el tràmit, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora per a una reunió/entrevista per telèfon o correu electrònic, i us facilitarem més informació de l’organització de la cerimònia.
La sala està dotada amb equip de megafonia i de reproducció de música sense cost.
El Districte disposa de diferents peces musicals preestablertes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-la arribar en un PEN en format MP3, com a màxim dues setmanes abans del dia del casament.
La sala de plens és la sala noble de la seu del Districte, un espai de grans finestrals amb vitralls amb l'escut de Catalunya i la Creu de Sant Jordi i elegants columnes amb capitells. La sala de plens és on se celebren els plens del Consell Municipal del Districte de l'Eixample, on es prenen els acords de l'Administració més propera als ciutadans. És un espai obert a la ciutadania, on es reben les visites escolars i institucionals i que funciona també com a sala de conferències, oberta a les entitats.
El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo.
Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.
Els contraents poden sol·licitar portar decoració floral, a càrrec seu. Els contraents són, aleshores, responsables d’encarregar la decoració floral perquè la floristeria escollida porti el ram escollit, el mateix dia de la boda en l’horari que se us indicarà. Al finalitzar la cerimònia se us farà entrega de les flors, per tal que us la pugueu tornar a endur, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.
Durant la cerimònia, només està permès l'estacionament del cotxe dels nuvis a la porta de la seu del Districte.
Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.