De la individualitat al petit grup
Un dels eixos principals del Projecte Educatiu de l’escola és la cura amb la que planifiquem i pensem els moments de vida quotidiana.
Els àpats, ja sigui el dinar o el berenar, s’organitzen i es pensen tenint en compte les característiques i el moment evolutiu de cada infant, i sobretot en quin és el nostre projecte pel que fa a l’acompanyament de cadascun dels infants. El respecte a la individualitat, l’acompanyament en el procés d’autonomia, l’inici de les primeres relacions socials en aquesta estona, etc...
Per això, a l’escola bressol Bellmunt el nostre projecte de l’estona dels àpats es tradueix en un procés que va de la individualitat al petit grup. Els àpats es donen a la falda, de manera individual, als grups de petits, i en petit grup als infants més grans.
Creiem que aquesta manera de fer les coses permet donar una atenció el més individual possible i adaptada a cada infant. D’aquesta manera els podem acompanyar amb la major cura en el seu procés d’autonomia, que és un procés molt complex per als infants, i en un moment en que succeeixen moltes coses alhora.
Partim de la idea i el convenciment que l’estona dels àpats és un moment privilegiat de relació individualitzada o en grup petit on podem acompanyar els processos dels infants des de la proximitat, on es va construint el vincle adult-infant. I la nostra actitud es basa en el respecte, el donar temps, l’acompanyar i el posar paraules a allò que viuen, o que poden sentir.