El nadó utilitza el moviment no només per moure’s, desplaçar-se, agafar objectes i expressar les seves emocions, sinó també per descobrir, aprendre i estar en el món.
Anna Tardos
Els infants en els seus primers anys tenen una curiositat innata que els fa descobrir el món a través del seu cos i les seves accions (a tombar-se, a reptar, a posar-se drets, a enfilar-se…) cadascun al seu ritme. El joc i el moviment hi són molt presents. A mida que creix, l’infant va adquirint noves postures i descobreix nous objectes, amb diferents característiques, nous espais…
A l’escola bressol valorem el joc, el moviment, com una necessitat essencial de l’infant que hem de saber acompanyar i que forma part del seu dia a dia.
Els materials de joc estan pensats i cuidats. Molts cops, són materials d’ús quotidià i elements naturals que propicien infinitat de possibilitats i coneixences. L’adult és l’encarregat de pensar quins materials i espais són els més adients, atractius i suficients. Un espai acollidor on poder desplegar diferents moviments que va descobrint i afiançant a mida que juga i aprèn. Un dels objectius és poder atendre d’una manera més individualitzada per poder establir una millor coneixença i relació amb cada infant. L’adult és un referent que aporta un bon model, la presència, la seguretat i l’acompanyament que necessiten. L’adult vetlla per propiciar una bona atmosfera de serenitat dins l’espai de joc. Volem que la necessitat de cada infant quedi coberta i alhora puguin observar, jugar prop d’un o més infants, imitar-se i/o, iniciar jocs compartits amb parelles d’una manera espontània i conviure amb harmonia al formar part d’un grup.