L'Escola Bressol Bellmunt es troba en un indret privilegiat de la ciutat, a la vessant de la muntanya de Montjuïc que dona a la Gran Via, la Marina i la Font de la Guatlla, envoltada de la vegetació pròpia de la zona: pins, roures, figueres, i ginesteres.
L’escola disposa de 5 estances amb accés directe a dues terrasses àmplies:
- 1 estança per al grup d’infants de 0-1 any, que compta amb dormitori.
- 2 estances per als grups d’infants de 1-2 anys; una d'aquestes també amb dormitori
- 2 estances per als grups d’infants de 2-3 anys
Totes elles tenen una zona per atendre la higiene de forma individualitzada i alhora permetre l'adquisició d'hàbits, com ara, rentar-se les mans o utilitzar el wc.
Tant els passadissos com la placeta formen part de l’espai de joc. Procurem oferir propostes pensades per als infants tenint en compte les seves preferències i moment de desenvolupament.
Pel que fa als espais exteriors, l’escola compta amb dues grans terrasses a l'aire lliure, amb elements de la natura: plantes i flors; i, equipades amb sorrals, mòduls de joc motriu i gronxadors. De la mateixa manera que els espais interiors, els exteriors, també són espais pensats, dissenyats i organitzats de forma que, responguin a les necessitats de cada grup.
L'edifici és compartit amb l'escola Pau Vila i, aquest fet ens permet gaudir d’ instal·lacions com el gimnàs i altres espais exteriors. A més, ens dona l’oportunitat de poder compartir estones d’intercanvi de propostes amb els nens i les nenes de l’escola.
Els menús dels diferents àpats s'elaboren íntegrament a la cuina de l'escola seguint les recomanacions de l’IMEB juntament amb l’Agència de Salut Pública de Barcelona. Els menús tenen en compte les necessitats de cada infant.
En relació a la línia pedagògica de l'escola, aquesta es fonamenta en la convicció que l’infant té dret a una educació de qualitat i, en la concepció de l'infant com a persona, amb drets i deures. Un infant amb unes capacitats cognitives, motrius i relacionals pròpies, que hem d’acollir i acompanyar de manera individual. Per tant, el nostre projecte es tradueix en oferir propostes que desenvolupin les seves necessitats de la manera més individualitzada possible.
Un dels eixos vertebradors de l’escola és l'organització del temps i els espais. Aquesta organització del temps, ens permet donar èmfasi a l'atenció i cura de les necessitats bàsiques: l'alimentació, la higiene, el descans i el benestar. A partir d’aquests eixos ens organitzem per poder oferir l’atenció, cura i seguiment de cada infant, donant resposta a les seves necessitats concretes en el moment adient.
Un altre eix és l'organització del joc. A partir de diferents materials i propostes i mitjançant la descoberta i l’experimentació voluntària, volem acompanyar les nenes i els nens a desenvolupar les seves capacitats motrius, cognitives, relacionals i comunicatives tenint en compte els seus interessos, motivacions i necessitats.
L’altre eix de treball es fonamenta en la comunicació i la relació. Volem transmetre valors de tolerància, respecte i igualtat en les relaciones socials que s'estableixen. En aquest sentit, l’organització del dia a dia a l’escola afavoreix que, en les diferents estones de joc, es puguin establir noves relacions amb altres infants i educadores de l’escola.
Pel que fa a la relació amb les famílies, l'entenem des d'una posició de corresponsabilitat. Volem compartir amb elles la criança i l'educació dels seus fills i filles de forma complementària, establint un marc de relació basat en la confiança gràcies a una bona comunicació.
Per últim, des de l'associació de mares i pares (AMPA) s'organitzen i celebren diferents activitats adreçades tant a les criatures com a les famílies.