El Túnel Pikler

Aquest curs hem incorporat a l'estança de lactants un nou material per ampliar les possibilitats de moviment dels infants més petits de l'escola.

Es tracta d´un material excepcional que ofereix un ampli ventall d´experiències i possibilitats, tant motrius com d´interacció:

  • Defineix amb claredat “dins” i “fores”.
  • La combinació de cares opaques i cares diàfanes (buides o amb barrots), possibilita a la criatura tenir experiències de més claredat, menys claredat, més visió, visió més restringida (petits “túnels”).
  • Les criatures que ja s'arrosseguen i rolen poden utilitzar aquesta estructura, i, igualment, les que gategen, les que es posen de peu i les que es desplacen amb suport. Les criatures que ja han conquerit la bipedestació i la marxa amb facilitat, també utilitzen aquest tipus d'estructures amb un gran gaudi.
  • Les cares diàfanes (buits i barrots) permeten una interacció social (interacció visual, intercanvi o ofrena d'objectes) entre criatures que estan “dins” de l'estructura i criatures que estan “fora” de l'estructura.
  • L'existència d'algun tram de sostre buit permet a les criatures posar-se totalment de peu “dins” de l'estructura.
  • Les zones de barrots permeten a les criatures, bé servir-se'n per posar-se de peu, bé per tornar a terra o a la posició asseguda.
  • L'alçada de tota l'estructura permet a les criatures, que així ho desitgin o necessitin, desplaçar-se dempeus amb suport

Compartiu aquest contingut