El nostre projecte educatiu

L'EBM L'Harmonia està situada al districte d'Horta-Guinardó. La nostra escola va obrir les seves portes el setembre de l'any 2010 i des de llavors, és un petit món on tots els que hi van passant deixen la seva empremta. Tots aportem coses positives, es gesten grans il·lusions, i tots fem camí per fer de la vida a l’escola un espai de creixement.

Per nosaltres, l’educació no és possible si no hi ha un bon clima de convivència i un bon treball en equip. La vida a l’escola és com un trencaclosques, tots som trossets imprescindibles per poder configurar-la.

La natura, amb la seva verdor i esplendor, es deixa veure des de les 6 estances amb les quals compta l'edifici que alhora compartim amb l’Escola Baloo. Al llarg del curs, programem activitats i moments de trobada amb els i les mestres i els nens i les nenes del segon cicle d’infantil.

La nostra escola parteix d’aquestes idees clau:

  • L’infant al centre. Tot el que nosaltres decidim ho hem d’aplicar tenint a l’infant al centre de les nostres decisions.
  • La família és la principal estructuradora de la vida de l’infant i ens hem d’adreçar a la família com un tot.
  • El batec del nostre dia a dia el marca la quotidianitat i les coses que passen en cada moment, tenint molt present el temps, els materials i les interaccions.
  • La globalització. L’aprenentatge ha de ser transversal i ha de potenciar el creixement holístic de l’infant.
  • La importància de les emocions, aquestes no han de ser una vivència aïllada. Si les emocions no es validen, si no es visibilitzen, no aconseguirem vetllar pel benestar de l’infant. És molt important com ens mirem els nostres infants, perquè és a través d’aquesta mirada que ells aprenen a viure les seves pròpies emocions.
  • Aprofitar al màxim la curiositat i la creativitat perquè pugui conèixer el món, comunicar-se, descobrir i relacionar-se.
  • El joc és la manera natural que tenen de desenvolupar-se i aprendre en el món on viuen de forma autònoma.
  • El benestar i l’autonomia. Hem d’oferir un entorn segur, acollidor i ajustat a les necessitats dels infants i de les seves famílies.
  • La inclusió a la petita infància és una època clau per a la detecció, prevenció i orientació de necessitats específiques dels infants i de les seves famílies. Aquesta tasca s’entoma de manera coordinada des de diferents serveis a la infància, per afavorir el desenvolupament dels infants.

Intentem abordar diversos reptes com prevenir les desigualtats educatives, facilitar la conciliació laboral, evitar la pobresa infantil, igualar les oportunitats entre homes i dones i, no menys important, proporcionar l’oportunitat d’una bona primera infància. Un altre repte que abordem és la sostenibilitat. Participem en el compromís que ha de permetre assolir una ciutat més pròspera, inclusiva, equitativa i responsable aglutinant el màxim d’agents compromesos amb un futur millor.

Per assolir aquests compromisos treballem conjuntament escola i famílies per esdevenir realitat un desig.

Compartiu aquest contingut