Compartim espais i moments de joc

A l'escola entenem la necessitat de joc, moviment  i relació com una característica pròpia de l'infant.  Satisfer aquesta necessitat ens ha fet repensar la manera d'entendre els espais de l'escola i la manera en que els obrim als infants. La lliure circulació durant una estona al matí ens ha permès ampliar la possibilitat de joc de manera que els infants tinguin l'oportunitat d'explorar, de triar i d'atrevir-se a escollir allò que més els agrada. Cada espai i racó de l'escola es converteix així en una possibilitat de descoberta a l'hora que es facilita també la relació entre iguals i la mirada compartida de les educadores. 
 
Entre els espais que compartim s'hi troben totes les estances de l'escola que es van obrint de forma gradual a mesura que les necessitats de cada grup d'edat ho permeten. D'aquesta manera a poc a poc es van afegint altres espais com la sala de psicomotricitat, les terrasses, l'hort, jardí i jardinet de forma que al llarg del curs els infants tenen la possibilitat de fer de tota l'escola casa seva.
 
La cura de l’ambient de cada estança, la qualitat del material natural inespecífic que presentem i la diversificació de les propostes que obrim als infants, busca despertar la curiositat i el seu interès; així com la possibilitat de que cada nen i nena trobi per ell mateix resposta als seus desitjos amb tot el que això comporta de satisfacció personal i creixement.

 

Compartiu aquest contingut