L'Escola Bressol Municipal Leonor Serrano, situada al carrer de Cartagena, 159, al districte de l’Eixample, va obrir les portes al setembre del 2018, per ampliar l’oferta educativa per als infants de 0 a 3 anys.
L’equip de persones que formem l’escola som 18 professionals de diferents àmbits: l’educatiu, de restauració i de neteja. Totes som igual d’importants i necessàries per tirar endavant aquest projecte i és indispensable que treballem coordinades i implicades per aconseguir la qualitat màxima.
A Leonor Serrano entenem l’infant com un ésser competent i amb capacitat per aprendre. De fet, l’aprenentatge és inherent a la vida, i es dona des de poques hores després de néixer. L’infant aprèn constantment de les accions que realitza i en cada una de les situacions que viu. Considerem a l’ infant des del primer moment com una persona amb drets, que té interessos i necessitats bàsiques pròpies que s’han de cobrir des del respecte i de la manera més enriquidora possible. Volem que l’infant aprengui a partir de la seva experiència i de la interacció amb altres infants i adults que l’envolten. És per això que posem especial atenció en crear i oferir espais, temps i relacions de qualitat.
L’educadora acompanya l’aprenentatge i el procés evolutiu dels infants, oferint-los els reptes i els ajuts que necessiten per a desenvolupar-se de manera harmònica, des del respecte a la individualitat. I a la vegada ajuda a l’infant a socialitzar-se, educant en valors: respecte, igualtat, compartició, ajuda, estima... i habilitats socials: saludar, escoltar, esperar, ajudar, agrair...
Les famílies són una part important del nostre projecte, perquè fer vincle amb un infant passa per establir una relació de confiança amb les famílies. Aquesta confiança es podrà crear compartint estones amb el grup i l’educadora, parlant, participant, vivint la vida de l’escola sempre que sigui possible ( i quan no ho sigui, buscant conjuntament les estratègies per a poder establir aquesta relació ) i entenent que ens uneix el mateix objectiu, aconseguir el desenvolupament òptim per a cada infant.
L’escola treballa amb espais oberts, per oferir als infants varietat de propostes i relacions on triar. El taller ens permet plantejar un altre tipus d’activitat, que demana més supervisió i es dirigeix a un nombre més petit d’infants.
“Els primer anys de vida d’un infant són un període apassionant. És una fase essencial en la que s’adquireixen formes d’actuar inconscients que marcaran tota la seva vida”
(Garrido, J. 2016)