El dia a dia a l’escola ofereix moltes oportunitats de joc i descoberta, i a més, s’hi teixeixen les primeres relacions més enllà de l’àmbit familiar.
L’aula és els primer i més important ambient educatiu de l’escola, però no l’únic.
L’estança de referència té la funció de donar seguretat, però un cop els infants van reafirmant la seva identitat i es van sentint més segurs i confiats, es veuen capaços d’anar descobrint altres espais propers.
El pati de l’escola està pensat per ser una prolongació de l’aula, un lloc conegut i segur on seguir investigant, explorant, relacionant-se, jugant… Per aquest motiu, és important crear els escenaris adients perquè totes aquestes experiències es donin i el pati esdevingui un lloc on assolir petits reptes motrius, a través del moviment lliure, i també l’oportunitat d’explorar, observar, tocar, olorar i sentir.
Els adults hem de preparar els espais i materials del pati de manera que es puguin satisfer totes les necessitats de joc i descoberta dels infants.
L’exterior té unes particularitats que valorem molt pels beneficis que ens aporten a totes les persones que habitem l’escola: a fora podem sentir el pas de les estacions (el color del cel, l’escalfor del sol, la temperatura), els sorolls del carrer, els ocells, etc.
Al pati els infants es retroben amb els companys del seu grup paral·lel, amb qui comparteixen l’acollida, i altres moments al llarg del dia. Perquè sortir a l'exterior és també un moment de retrobada.