El nostre projecte educatiu

L’EBM Petit Univers, està situada al carrer Quevedo 14, entre els barris de la Vila de Gràcia i d’en Camp d’en Grassot, al districte de Gràcia. Té una capacitat de 87 infants distribuïts en 6 grups.

L’Escola Bressol és un servei de conciliació familiar amb voluntat de sostenir la cura i l’educació de l’infant i d’acompanyar a les famílies en els primer anys de la criança. És per això que el nostre projecte educatiu es basa en el respecte total pels processos maduratius dels infants ja que tenim plena confiança en les seves capacitats i en la seva autoregulació.

Basem la nostra tasca en l’observació i l’acompanyament sense intrusions, sense avançar-nos als seus ritmes vitals, i en la creació dels ambients i els materials necessaris per a poder donar resposta a les necessitats de cada infant en cada moment. Ho fem a través de quatre línies d’actuació:

  • La cura de les necessitats més bàsiques de l’etapa (alimentació, descans, higiene). Entenent que aquestes necessitats bàsiques estan per damunt de tot, i requereixen d’un temps de dedicació, d’un espai individual, d’una mirada i d’una qualitat especial. Aquests moments ens permetran crear un vincle de qualitat entre infants i educador/es.
  • El joc: la naturalesa de l’infant el predisposa a jugar. El joc dona a l’infant recursos físics, emocionals, relacionals i cognitius per a conèixer, descobrir i elaborar els seus aprenentatges. Entenem el joc com quelcom innat i lliure “en referencia al juego, el niño puede hacer lo que quiere, cuando quiere y como quiere” (Sonia Kliass)
  • La llibertat de moviment: entenent que és el seu primer llenguatge d’expressió i que afavorir el procés natural i respectat d’aquest moviment assentarà les bases en tot el seu desenvolupament global (corporal, afectiu, cognitiu i social).
  • La quotidianitat: els petits detalls del dia a dia són els grans moments de la vida dels infants i volem donar valor a aquesta quotidianitat que creiem que té tot el necessari per al seu creixement harmònic, defugint de crear activitats artificials i descontextualitzades. A més, tenim la voluntat de crear un contínuum entre la vida familiar i la vida a l’escola, mantenint els ritmes naturals i saludables.

Vam iniciar el projecte el Setembre del 2016, per tant, està en procés de construcció. L’equip docent ha aconseguit assentar unes bases i línies d’actuació però la posada en pràctica és un camí lent que requereix de consens i reflexió constant, ens trobem caminant cap a una direcció segura, però encarà amb un llarg tram per a fer.

Compartiu aquest contingut