L’escola va iniciar, fa tres cursos, el projecte Ambients d’Aprenentatges Compartits dins d’un treball pedagògic de reflexió contínua de l’equip educatiu.
Hem creat Ambients en els diferents espais de l’escola, amb materials de qualitat, que van variant o modificant-se, responent a les necessitats necessitats dels infants, ja siguin motrius, d’exploració i de descobriment, de lògica matemàtica i de construcció, de creativitat i d’expressió, etc.
Els Ambients són diferents espais de joc i descoberta, amb propostes variades i amb materials seleccionats, tenint en compte les necessitats evolutives dels infants. Queden definits amb diferents temàtiques, com les de joc simbòlic, material inespecífic i experimentació, lògica matemàtica i construcció o moviment, entre d'altres, on els infants es poden moure lliurement, escollint el què més els hi agrada de forma natural en relació amb els seus interessos i motivacions.
Una de les funcions de la nostra tasca educativa és la preparació d’un espai acollidor, ric en estímuls, atenent a la diversitat i afavorint l’atenció individualitzada de cada infant.
Entenem que l’infant és un ésser competent generador del propi aprenentatge. La mirada respectuosa dels adults que l’acompanyen serà de vital importància en aquest procés, ja que li donarà seguretat i li oferirà experiències riques i estimuladores per al seu desenvolupament. La seva presència ha de ser activa, per tal de regular l’autonomia que pot assolir l’infant en cada moment.
Valorem com a factor important, la complicitat i cooperació de les famílies per compartir el benestar dels infants.