ELS PROJECTES DE LA NOSTRA ESCOLA

Pensant en els interessos dels infants i en tot allò que hem observat que els encurioseix,  la nostra escola ha dissenyat diferents projectes per motivar-los i potenciar el seu desenvolupament integral:

Pedagogia del quotidià:
Tenint en compte que per als petits, la vida quotidiana és una espècie de laboratori continu, aquest projecte educatiu està pensat a la mesura dels infants i basat en la seva vida quotidiana, plena de infinites microactivitats recurrents però sempre diferents, que esdevenen riques de descobertes compartides i de converses. Creiem que qualsevol repte aconseguit per l’infant dins la seva quotidianitat és més importat que qualsevol producció.

L’àlbum viatger:
Aquest projecte pretén elaborar des de cada grup d’infants, un àlbum entre la família i l’escola establint un vincle a través dels infants i alhora, es converteix en el mitjà pel qual els petits i les famílies us podeu conèixer millor.

L’àlbum de la família:
Mitjançant un petit àlbum de fotografies de la família fomentem el llenguatge dels infants i la interacció entre els companys. És molt important que el porteu a l’inici de curs i així el vostre filla/a el podrà ensenyar a la resta del grup.

Inici a la lectura:
El racó de lectura està situat a la sala gran. Dins d’aquest espai, convidem als infants a què aprenguin a respectar-lo, a respectar els llibres i a comportar-se dins d’ell com si fos una biblioteca. És un espai pensat per anar en petit grup i aquesta proposta està inclosa en la programació anual de centre.

Reciclem els pots de iogurt:
El nostre objectiu és iniciar als infants en el reciclatge i que en acabar el curs sàpiguen a quin contenidor va el plàstic i a quin s hi va la brossa. És per això que els dies que hi ha iogurt per berenar posem al seu abast un mini contenidor de color groc perquè llencin el seu envàs en ell, explicant-los que més tard el reciclarem com a material de joc.

Una primavera sostenible:
Aquest és un dels projectes que demana la vostra implicació i col·laboració.
Es tracta de guarnir la sala gran de forma sostenible quan arriba la primavera i abans de la seva arribada us convidarem a què, juntament amb el vostre infant, feu algun guarniment amb material reciclat i el porteu a l’escola per decorar-la.

Experimentem amb materials reciclats i naturals:
La nostra línia pedagògica aposta perquè els infants descobreixin i experimentin amb aquests tipus de materials. Per una banda considerem important que s’iniciïn en els valors del reciclatge i per l’altra, sabem que els materials naturals aporten molta més informació perceptiva al seu cervell que no pas els de plàstic.

Motivar i motivar-nos:
Amb aquest projecte volem apropar als infants al món de la música i als diferents estils musicals descobrint-los a través dels 5 sentits, utilitzant el llenguatge corporal, la mirada, l’escolta, el gest, la dansa i també mitjançant la creació d’expectatives i sorpreses.
Aquesta proposta els permet connectar la seva part psíquica amb la motriu. També els permet un domini progressiu de les habilitats motores del propi cos, la seva coordinació i el seu control dinàmic, augmentant l'autonomia en els desplaçaments, en l'ús d'objectes i en l'orientació en l'espai.

L’hort de l’escola:
Està situat a la terrassa del pis de dalt.
El que pretenem és que els nens i nenes s’iniciïn en la sostenibilitat i es familiaritzin i tinguin un primer contacte amb els productes de l’horta. No tenim com objectiu que coneguin el cicle de la vida sinó que volem fer saber als infants que alguns productes que mengen són fruits d’unes llavors i que provenen de la terra.

Reguem les plantes del pati:
Seguint dins la nostra línia d’escola sostenible, volem que els infants aprenguin a respectar les plantes iniciant-los en la seva cura regant-les entre tots.

Portes obertes:
Oferim als infants propostes i materials variats a les diferents estances i/o  espais de l’escola perquè cadascun pugui triar allò que més li agradi circulant lliurament entre diferents espais, entrant i sortint segons els seus interessos.
Amb aquest projecte volem potenciar la seva autonomia, la seva capacitat de decidir,  la seva confiança i seguretat en el descobriment i coneixement dels espais de l’escola. Volem fomentar   la interacció entre infants del mateix o diferent nivell i/o estança perquè es coneguin i n’aprenguin uns dels altres. També volem que l’infant s’apropi més i conegui a la resta d’educadores de l’escola i a l’inrevés.

Les llums i les ombres:
En un petit espai situat al pis de dalt, oferim als infants la possibilitat d’estimular el sentit de la vista mitjançant la llum i els seus diferents tipus, la foscor i les ombres, i que també puguin descobrir quin efecte produeix tot això sobre els objectes que els envolten.
egui a la resta d’educadores de l’escola i a l’inrevés.

Sortida a la granja:
Podríem dir que aquest projecte és la cloenda del curs i que amb aquesta sortida apropem als infants a la natura i als animals de granja.
És una sortida que acostumem a fer al mes de maig o  juny, amb els infants dels grups de 2 a 2 anys. Surten al matí amb autocar cap a la granja i passen el dia allà, tornant a l’escola abans de les 17 de la tarda.

 

Galeria d'imatges: 

Compartiu aquest contingut