La lectura i l’acompanyament lector obre un món de coneixement, curiositat i imaginació a la petita infància. En l’etapa 0-3, els infants desenvolupen les seves pròpies formes de llegir i, per això, és important promoure l’accés a la cultura i als llibres i l’acompanyament lector.
Projectes liderats des de la Direcció de Centres Educatius de l’Institut d’Educació de Barcelona, amb la finalitat de contribuir a la formació i assessorament, tant dels equips educatius de les escoles bressol, com d’estudiants que hi realitzen les pràctiques professionals.
Amb aquest projecte es busca descobrir i aprofitar totes les potencialitat de moviment que té el cos tenint present cadascun dels estats de creixement en què es troba cada infant. En definitiva, utilitzar i aprendre del moviment i la dansa per a créixer i socialitzar-se.
Aquest projecte té com a objectiu acompanyar als equips de les escoles bressol en el procés de descobrir com els estereotips de gènere i les discriminacions que se’n deriven, es van transmetent al llarg de les diferents etapes.
Aquest projecte de formació vol que professionals de les escoles de música portin a terme un programa de formació i assessorament teòric i pràctic a educadors i educadores d’escoles bressol municipals, en les que la música constitueixi un dels eixos del seu projecte educatiu.
El projecte FP Dual contempla l’estada de seixanta estudiants del cicle formatiu de grau superior d’Educació infantil, de tres instituts de la ciutat, a les escoles bressol i es concreta en quatre hores diàries durant tot el curs escolar mitjançant una beca de formació.
El Quiric és una eina educativa per a infants i educadors pensada per aprendre d’una manera divertida basada en l'experimentació lliure i la socialització de l’infant i el joc.