BBB: Bressols i Biblioteques del Barri és un programa en col·laboració amb l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona i el Consorci de Biblioteques, amb el qual s’aprofita l’experiència d’accions per impulsar l’accés a la cultura, els llibres i l’acompanyament lector en la petita infància, des de la cooperació entre les 105 escoles bressol i les 40 biblioteques públiques del barri.
Projectes que donen suport a les necessitats detectades en la petita infància en l’àmbit de la ciutat.
Bressols pel Clima és el full de ruta que defineix l’estratègia de les escoles bressol municipals per la justícia climàtica i quin ha de ser el seu paper com a equipaments al servei públic de la seva comunitat enfront de l’emergència climàtica.
El projecte Concilia està pensat com un servei de canguratge per a aquelles famílies monoparentals amb pocs recursos, perquè d’una manera fàcil puguin conciliar la vida familiar, personal i professional.
Els centres educatius ubicats en entorns socioeconòmics més vulnerables es troben en situacions complexes de caire socioeducatiu (més enllà de la tasca docent) que requereixen una intervenció més integral amb els infants i les seves famílies. Amb la incorporació d’un educador social es realitzen un conjunt d’accions des d’un enfocament tant individual com grupal, per garantir la igualtat d’oportunitats.
Algunes escoles bressol formen part de la xarxa municipal de refugis climàtics. Són espais que proporcionen confort tèrmic a la població, mentre mantenen els seus usos o funcionalitats, i s’adrecen a persones vulnerables.
Dins del Pla per l’educació i la criança de la petita infància, es reforça la funció de les escoles bressol municipals com a equipaments de referència per a la criança de la petita infància, obertes al seu entorn i amb una mirada comunitària.
Escoles bressol municipals de diferents districtes de la ciutat de Barcelona ofereixen el servei de patis de bressol oberts. Aquest servei va dirigit a infants de fins a 6 anys i les seves famílies perquè puguin gaudir, de manera lliure i autònoma, d’un espai de joc adient, en un equipament de proximitat i a l’aire lliure.