Circuits gimnàstics

PER MILLORAR LA CONDICIÓ FÍSICA

Una pràctica regular i sistemàtica d'exercici físic ajuda a adquirir una bona salut física i uns hàbits indispensables per trobar-se bé i tenir millor qualitat de vida. Amb aquesta finalitat, a la ciutat hi ha diversos circuits gimnàstics que consisteixen en unes instal·lacions d’aparells a l’aire lliure dissenyades especialment per fer exercici físic. Són un servei d'accés lliure i gratuït que ofereix l'oportunitat de fer esport a tothom i en qualsevol moment del dia, i amb autonomia per dissenyar les seves pròpies rutines d'exercicis.

El conjunt d'elements inclou banc d'abdominals, barres de flexions, barres fixes per treballar els músculs dels braços i barres de salt per millorar la coordinació, l'agilitat i l'equilibri. Aquests circuits estan instal·lats en diferents parcs, jardins i places dels districtes de la ciutat.

Es recomana fer-los servir amb roba còmoda i calçat esportiu.

PER A GENT GRAN

Barcelona disposa d'un total de 36 circuits gimnàstics dissenyats especialment per promoure la salut de les persones grans, ajudar-los a mantenir una activitat física adequada a les seves condicions i promoure l'hàbit de moure's i fer exercici físic d'una manera regular. Les instal·lacions estan pensades per conservar l'equilibri, guanyar elasticitat, prevenir les caigudes de repetició i millorar les possibilitats de fer determinats moviments, necessaris per a la realització de les activitats de la vida diària.

Els beneficis de les sessions als circuits gimnàstics i lúdics per a gent gran són:

• Millora de la capacitat física: equilibri, mobilitat articular i control postural.

• Increment de l'autonomia en la pràctica de l'exercici físic.

• Millora de l'estat de salut.

Tothom hi pot participar, però està indicat especialment per a persones majors de 55 anys o persones amb mobilitat reduïda.

Cal anar amb roba còmoda i calçat esportiu.

EL COMPLEMENT PERFECTE

L’Ajuntament de Barcelona ha editat uns quaderns amb un programa d’exercicis recomanats per a gent gran, segons la intensitat practicada (suau, moderada, intensa). Consulteu-los:

Llegir menys