dc., 05/15/2019 - 11:01

AMINE, Guanyadora de la 10a edició del BCN Sports Film Festival

Esdeveniments. La cerimònia de cloenda de la 10a edició del BCN Sports Film Festival, celebrada al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, ha entregat l'Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula a Amine.

Es tracta d’un curtmetratge de ficció dirigit per Noha Choukrallah, qui ha recollit el premi, i produït per Thierry Zamparutti, Serge Kestemont i Alexis Taillant. El curt relata l’història d’Amine, de 16 anys, que practica en secret la natació sincronitzada mentre que el seu pare somia en convertir-lo en campió d’apnea. Perdut entre el desig de no decebre el seu pare i el desig de convertir-se en el que realment vol, l’Amine haurà de trobar el valor per acceptar la seva tria.

Entre els altres guanyadors hi trobem el Premi especial del jurat per Le Bout de la Piste/ Tracks (França, 2018), dirigida per Sophie Thouvenin; i el Premi a la millor producció catalana per El primer bowl, dirigida per Jordi Bentanachs i produïda per Televisió de Catalunya – CCMA.

Altres premis destacats

  • Premi a la millor producció documental: La Grand-Messe / Holy Tour (Bèlgica i França, 2018), dirigida per Valéry Rosier i Méryl Fortunat-Rossi.
  • Premi a la millor pel·lícula de ficció: Il Mondiale in piazza (Itàlia, 2018) de Vito Palmieri. Una producció d’Ivan Olgiati.
  • Premi a la millor pel·lícula d’Esports d’Aventura – ÁLVARO BULTÓ: Ashmina (Nepal, 2018) de Dekel Berenson.
  • Premi a la millor pel·lícula d’animació: Mercurio (Itàlia, 2018) dirigida i produïda per Michele Bernardi que ha enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2019.

La 10a edició del BCN Sports Film 

Del 3 al 9 de juny  s’ha celebrat el BCN Sports Film Festival, un esdeveniment que uneix el món audiovisual amb la temàtica esportiva i els seus valors al gran públic. Enguany, la participació al festival ha comptat amb la participació de 2.500 produccions audiovisuals de 100 països diferents. D’aquestes, se n’han seleccionat 85 per a la programació excepcional del desè aniversari del festival audiovisual esportiu més important de Barcelona.

El BCN Sports Film 2019 et descobreix les històries més humanes: Pelé, Dembelé, Samantha Davies, Greta Andersen o Adam Ondra són alguns dels protagonistes d’aquesta edició. També podràs gaudir de les noves tendències esportives; l’escalada olímpica o les diferents modalitats de l’skate entren amb força al panorama esportiu actual.

Entre totes les produccions que entrin al festival s’optarà als premis catalogats de la següent manera:

  • Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula
  • Premi a la millor producció catalana
  • Premi a la millor pel·lícula d’esports d’aventura – Álvaro Bultó
  • Premi a la millor pel·lícula de ficció
  • Premi al millor documental
  • Premi a la millor pel·lícula d’animació

Presentació oficial

El 16 de maig, al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, s’ha celebra la presentació oficial d’aquesta nova edició del Festival. L’acte ha estat presidit la presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona Marta Carranza, acompanyada per Jordi Romañach, director de Comunicació i Relacions Externes d’El Corte Inglés, patrocinador del Festival. A més, la roda de premsa ha comptat amb la presència dels ambaixadors Jose Manuel Roura, director de Skate Agora Academy i professional del skate amb més de 20 anys d’experiència, Alba Gonzalo, posseeix un ampli currículum esportiu com a portera a les modalitats d’hoquei línia i hoquei gel, a la seva curta edat té experiència en diferents lligues europees i Hamza Driouich, protagonista d’un dels curtmetratges. Tanmateix, l’acte ha estat coordinat per Agustí Argelich, director del Festival.

SpotSport Film Festival 

El concurs SpotSport, que aquest any ha arribat a la vuitena edició, ha premiat “El ritmo del deporte”, una peça produïda pel jove de 15 anys Mario Casado, guanyador del concurs. La producció, que té com a objectiu la realització d’un vídeo promocional de 20 segons, apart d’obtenir una recompensa econòmica de 1.000 euros, serà la imatge oficial de la campanya publicitària de la pròxima edició del festival.

Enllaços recomanats

Share this content