Primeres passes per definir l’estratègia municipal dels eSports a la ciutat

Aquest divendres 29 de juliol, s’ha celebrat una reunió entre els principals agents del sector dels eSports i l’Ajuntament de Barcelona per tal de definir les bases estratègiques d’aquesta revolucionària indústria.

A la reunió han assistit el primer tinent d’Alcaldia responsable de l’àrea d’Economia, Jaume Collboni; el regidor d’Esports, David Escudé; el regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, i una representació dels diferents players dels eSports de Barcelona.

Amb l’objectiu de desenvolupar les primeres passes d’una estratègia municipal, es durà a terme una diagnosi del sector, a nivell local i internacional, i s’elaborarà una proposta d’accions a curt, mig i llarg termini capaç de canalitzar el creixent interès pels eSports de la ciutadania i l’emprenedoria de Barcelona. Altrament, per tal de conèixer les necessitats del sector, expectatives i propostes de futur, s’ha articulat un qüestionari en línia, enviat a una quarantena de players i als i les principals agents de la indústria dels videojocs, que, juntament amb la reunió, permetran avaluar la possible contribució dels eSports en les estratègies de desenvolupament, promoció i posicionament internacional de la ciutat.

La eArena de la ciutat, el Barcelona Sports Hub

El projecte Barcelona Sports Hub, amb futura seu al recuperat Palau Municipal d’Esports, es dissenyarà com eArena pels eSports, compatible amb les versions més tradicionals de l’esport federat. Altrament, es vol incidir en la promoció de l’activitat físico-esportiva entre els eGamers per trencar estereotips obsolets, com el sedentarisme, l’aïllament social… i posar en relleu que els i les jugadors/es són persones capaces de compaginar aquesta opció de lleure amb altres activitats quotidianes, entre elles l’esport físic.

eSports, videojocs amb milers de connexions

Perquè un videojoc pugui considerar-se un eSport ha de tenir mode multijugador/a, així com lligues, equips i altres ecosistemes fomentats per milers d’usuaris i usuàries que construeixen la demanda informativa. Els més rellevants són els d’estratègia en temps real, els de lluita i els d’acció en primera persona, així com els multijugador/a en línia en camp de batalla.

El 2020, el total dels ingressos d’aquest sector a nivell global va ser de 1.100 milions de dòlars (700 milions més que el 2016), en drets d’emissió, publicitat, patrocini, marxandatge, entrades i drets d’edició dels videojocs. Els dos principals països que promocionen la pràctica dels eSports són els Estats Units i la Xina, no obstant, a Europa van facturar-se 159.000 milions d’euros durant el 2021 i a Espanya 1.795 milions.

Arribaran les eOlimpíades?

El COI ja considera els eSports una activitat esportiva. Als JJOO de Tòquio 2020 (2021) van arribar com a esport d’exhibició a través de l’argumentació de la necessitat de recuperar l’audiència jove en els Jocs Olímpics. Tanmateix, després d’aquest primer pas, el sector no descarta la possibilitat de participar com a esport oficial als Jocs Olímpics de París 2024.

Més informació