L’Ordit de tardor

Amb setembre comença el primer trimestre del curs escolar 2019-2020, que és també l’últim trimestre de l’any. Des de L’Ordit estem preparant diverses accions i programes teixits amb el territori durant  els darrers 6 mesos.  En les properes setmanes desenvoluparem les primeres accions de tardor al Festival ECOS i a la VIII Fira Economia Social de Catalunya  de la comissió de processos col·lectius, comissió amb la que experimentem una altra formes de teixir relacions, sabers entre allò local i allò cultural i un pressupost participatiu. En aquest cas és un treball amb elements del territori sobre les ecologies i els territoris habitables en que posem en joc la investigació sonora i les relacions comunitàries. 

D’altra banda en aquests dies publicarem eines que hem compartit per explorar diferents maneres que tenim de gaudir dels espais públics en clau anti-estigma i com fer dels espais compartits un lloc per a l’oci i plaer de totes. Aquesta indagació es durà a terme en forma de fanzines i postals que es distribuiran en  diferents moments de trobada a la Fabra i Coats com ja s’han compartit al Punt Lila del Bam Cultura Viva  i també mitjançant un taller de performance sobre l’espai públic amb el grup Ex-Nihilo.  La proposta sorgeix a partir d’un procés de treball en què s’han implicat la comissió de comunicació del recinte de Fabra i Coats, la comissió antiestigma de l’Ateneu Harmonia i altres col·lectius i equipaments implicats en la Xarxa de Vida Independent del Districte de Sant Andreu així com diferents grups d’alumnes del CNL de Sant Andreu, 

Una altra iniciativa  oberta serà la nostra implicació amb els centres educatius del recinte de la Fabra i Coats per als seus espais a tenor del treball de relacions i marc d’escoles verdes, pensant des d’una mirada de compartir sabers, dialogar amb les necessitats de les comunitats educatives i repensar com generar espais més habitables i sostenibles en els centres educatius. El procés implicarà al Makea i es platneja com a repte abordar la necessitat d’ombres i de tenir eines i materials compartits entre els diferents equipaments de la Fabra iCoats. 

Finalment tot aquests processos a més aniran acompanyats d’un programa de treball col·lectiu per abordar què és un programa situat d’educació o de mediació en una institució artística des de marcs com la governança, les noves economies i les formes de generar ecosistemes sostenibles.