El Coll batega fort aquesta primavera
Durant tot el mes de maig, el Centre Cívic El Coll – La Bruguera es vesteix de verd i ofereix una programació especial dedicada a l’ecologia i la sostenibilitat. El programa d’activitats inclou un intercanvi de roba, tallers creatius, una exposició de dibuixos de Jordi Coll, un club de lectura al Bosc Turull i una neteja forestal pels entorns del mirador Joan Sales i l'esperada Festa de la Primavera al parc de la Creueta del Coll.

Sota el lema “Aturem-nos! L’Era de la immediatesa i l’impacte ecològic” i a través d’un cicle d’activitats pensades per a tothom, el centre cívic convida la ciutadania a fer front al canvi climàtic des de la curiositat, la creativitat i estils de vida més pausats.
El programa d’activitats inclou un intercanvi de roba, tallers creatius, una exposició de dibuixos de Jordi Coll, un club de lectura al Bosc Turull i una neteja forestal pels entorns del mirador Joan Sales. I tornarà la Festa Verda, un dels esdeveniments més estimats per les veïnes i veïns del barri del Coll i que ja forma part del calendari festiu d’aquest.
La Festa Verda tindrà lloc dissabte 17 de maig al parc de la Creueta del Coll i comptarà amb la participació de més de 20 entitats veïnals, culturals i ecologistes. Durant tota la jornada gaudirem de tallers gratuïts per a tothom, espectacles, mostra dels tallers del centre cívic, dinar ecològic i tabalada.
Una de les novetats més significatives d’aquesta edició serà que, per primera vegada, la jornada es retransmetrà en directe per Ràdio Gràcia i inclourà música, entrevistes i una taula rodona entorn del tema central del cicle d’enguany: els ritmes de vida accelerats i el seu impacte ambiental.
PROGRAMA D’ACTIVITATS PRIMAVERA VERDA 2025
- RENOVA LA TEVA ROBA
Recollida de roba: del 5 al 14 de maig Intercanvi: 17 de maig a la Festa Verda - EXPOSICIÓ: “LA PRIMAVERA NO ÉS ETERNA I, EN REALITAT, ANEM FENT, NO?” AMB JORDI COLL
Del 8 de maig a l’1 de juny.
Exposició de dibuixos de Jordi Coll en la que l’artista celebra l’arribada de la primavera i reflexiona sobre el seu significat des de diverses perspectives. - TALLER DE SERIGRAFIA PRECÀRIA
Dissabte 10 de maig, de 10 a 13 hores.
Taller de serigrafia a partir de materials reciclats i pocs mitjans. Es faran cartells reivindicatius i ecologistes. - LLEGIM AL BOSC: “AL BOSC NO HI HA SILENCI : LA COMUNICACIÓ D’ANIMALS I PLANTES”
Dimecres 14 de maig, de 18 a 20 hores.
Club de lectura a l’Aula Ambiental Bosc Turull. Llegirem “Al bosc no hi ha silenci: la comunicació d’animals i plantes” de Madlen Ziege, i reflexionem sobre els seus temes i significats.
Activitat coorganitzada per la Biblioteca Jaume Fuster i l’Aula Ambiental Bosc Turull. - FESTA VERDA
Dissabte 17 de maig, d’11 a 18 hores.
Parc de la Creueta del Coll - TALLER D’INSTRUMENTS AMB MATERIAL RECICLAT
Dimarts 20 de maig, de 18ha 19.30 hores. Públic Jove. - PER QUÈ SE’M MOR LA FARIGOLA? CONREUS DE SECÀ A CIUTAT
Dimecres 28 de maig, de 19 a 21 hores.
Tècniques i materials per tal de millorar l’eficiència del rec als nostres balcons i millorar la supervivència d’aquelles plantes avesades a climes més secs. - VISITA GUIADA I TALLER AMB JORDI COLL
Dijous 29 de maig, de 18.30 a 20.30 hores.
En el marc de l’exposició “La primavera no és eterna i, en realitat, anem fent, no?” de Jordi Coll, l’artista ens guiarà a través de les seves obres i ens endinsarem en el seu món creatiu a través d’un taller de dibuix obert a tothom. - NETEJA FORESTAL ALS ENTORNS DEL MIRADOR JOAN SALES
Dissabte 31 de maig a partir de les 10.30 h (durada aprox. 2h).
Mirador Joan Sales i la Muntanya Pelada
Coorganitza: Els Centres Cívics de la Teixonera, el Carmel i el Coll la Bruguera.