El Bicing pedala més lluny que mai!

11/01/2020 - 13:14

Mobilitat i transports. Els pròxims mesos s'instal·laran un centenar de noves estacions i es doblarà el parc de bicicletes elèctriques.

A partir d’avui i durant els pròxims mesos, el Bicing s’ampliarà amb 97 noves estacions, amb servei en una vintena de barris on ara no n’hi ha, i doblarà l’oferta de vehicles elèctrics. Un any després de la posada en marxa del nou model, se n’ha incrementat un 9% l’ús.

La nova fase de desplegament del servei de Bicing pretén reforçar-ne la presència en zones de la ciutat on hi ha molta demanda, i donar cobertura als onze nous barris següents:

  • La Marina del Prat Vermell
  • Vallcarca i els Penitents
  • La Salut
  • La Vall d’Hebron
  • La Clota
  • Canyelles
  • Les Roquetes
  • El Verdun
  • La Trinitat Nova
  • Ciutat Meridiana

Un cop acabi la implantació de les noves estacions n’hi haurà un total de 519, totes mixtes amb bicicletes elèctriques i mecàniques, a tota la ciutat.

Més bicicletes elèctriques

El parc de bicicletes elèctriques passarà de 1.000 a 2.000 unitats per donar cobertura a l’alta demanda d’aquests vehicles, que s’utilitzen de mitjana més que els mecànics: 9,27 usos per bici i dia en el primer cas, i 6,01 en el segon.

El nou model d’estacions mixtes ha impulsat la utilització dels vehicles elèctrics, i si continua l’increment d’ús, es valorarà ampliar-ne encara més el parc.

De moment, un cop acabi la segona fase de desplegament del nou Bicing el mes de març, el servei mantindrà un volum total de 7.000 vehicles, 2.000 dels quals seran elèctrics.

El Bicing creix!

Un any després d’implantar-se el nou model de Bicing, l’ús del servei s’ha incrementat un 9%, amb 1.161.847 usos més durant l’any 2019 i ha sumat 11.000 abonats més respecte del model anterior.

Un 46,2% de les persones usuàries són dones i un 53,8% són homes. La majoria tenen una edat compresa entre els 25 i els 34 anys, utilitzen el servei de Bicing entre un i cinc cops a la setmana, ho fan principalment per anar i tornar de la feina i prefereixen el vehicle elèctric.

Són dades de l’Índex de satisfacció del client 2019, que situen l’horari del servei amb una puntuació de 8,2 —com l’aspecte més ben valorat— per davant del manteniment de les estacions, que té un 8; la comoditat, amb un 7,7, i l’adequació del model a l’ús, amb un 7,4.

La puntuació global del servei és d’un 6,9.