MICE (les sigles en anglès de trobades, incentius, conferències i exhibicions) neix amb un caràcter extraordinari com a eina de reactivació econòmica postpandèmia per endegar noves iniciatives de suport per a un dels sectors amb un impacte econòmic més significatiu i de més retorn a la ciutat. Aquest tipus de turisme, a més, està associat a un perfil de visitant més desestacionalizat, és a dir, que no es concentra en uns mesos a l’any, i contribueix a la descentralització de l’activitat turística.
L’objectiu del programa és donar suport a congressos i esdeveniments alineats amb àmbits i sectors econòmics estratègics de la ciutat, com el digital, les indústries creatives, l’economia de proximitat, la indústria 4.0, les ciències de la vida, l’economia verda i circular, el comerç, la logística, l’economia del visitant, el talent, l’activitat digital i els que es puguin considerar d’especial interès per a la ciutat.
Un comitè tècnic valorarà les diferents propostes; l’integraran el Barcelona Convention Bureau, el Consorci Turisme de Barcelona, les direccions de Turisme i de Promoció de Ciutat, Fira de Barcelona, Barcelona de Serveis Municipals i el Gremi d’Hotels de Barcelona.
Bon posicionament i un impacte significatiu
La ciutat ocupa la quarta posició mundial com a organitzadora de congressos i la primera com a ciutat no capital d’estat, i acumula vint anys seguits entre les cinc primeres del rànquing d’organització de congressos, segons la classificació de l’Associació Internacional de Congressos i Convencions (ICCA).
El turisme de congressos i convencions genera, amb dades del 2019, al voltant de 1.900 milions d’euros anuals a Barcelona, segons les dades del Barcelona Convention Bureau, amb una despesa un 52% superior a la dels visitants que venen a la ciutat per vacances o oci, segons l’Observatori del Turisme a Barcelona.