La Guàrdia Urbana aborda la prevenció de la violència de gènere amb l’obra de teatre ‘És de conya’

29/05/2025 - 13:02 h

Seguretat i prevenció. L’acció va dirigida a alumnes de quart d’ESO i s’emmarca en el programa ‘La Guàrdia Urbana a l’escola’.

Eixample Teatre ha estat l’escenari, avui, de la representació de l’obra de teatre ‘És de conya’, de la companyia Nus Teatre. És un espectacle de teatre social per a adolescents que gira entorn de la socialització de gènere, l’amor romàntic i les violències masclistes i subtils dins i fora de la parella.

Dirigida a alumnes de quart d’ESO, prop de 200 estudiants s’han endinsat en la vida de tres adolescents i han pogut veure com la seva identitat i les seves amistats i relacions estan marcades per estereotips de gènere.

En una segona part, l’obra ha passat el protagonisme al públic i els alumnes han tingut l’oportunitat de pujar a l’escenari substituint un actor o una actriu amb l’objectiu de trobar possibles solucions als problemes que té el personatge que encarnen.

La proposta escènica complementa i estimula el programa “La Guàrdia Urbana a l’escola” i s’emmarca en l’acció educativa del cos “L’espai dels joves”. Aquesta acció se celebra com a cloenda del curs escolar i és fruit de la col·laboració entre la Guàrdia Urbana i la comunitat educativa de la ciutat.

En els darrers deu anys, la Guàrdia Urbana ha ampliat la seva proposta educativa i, a més d’impartir formació sobre mobilitat segura a l’alumnat, també fa tallers de prevenció de l’assetjament escolar, conductes d’odi i discriminació, violències masclistes i prevenció de les drogodependències. En el curs 2024/2025 hi han participat 320 escoles, amb un total de 56.000 alumnes.