La Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra posen en marxa avui la nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de recollida de denúncies, ubicada al districte de l’Eixample, al carrer de Pau Claris, 158. Aquestes dependències substitueixen l’antiga OAC del carrer d’Aragó, 332, que el 17 d’abril va tancar al públic.
Aquesta nova OAC, ubicada també al centre de Barcelona, continuarà donant resposta a les necessitats de seguretat del centre de la ciutat; l’atenció a la ciutadania la continuaran prestant indistintament agents dels dos cossos policials.
L’OAC ofereix un servei permanent durant tot l’any, amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres, de 7.00 a 22.00 hores, i els caps de setmana, de 9.00 a 21.00 hores. A més, disposa de quatre punts d’atenció directa a la ciutadania destinats únicament i exclusiva a la recollida de denúncies.
També s’hi manté el servei de traducció, de 10.00 a 18.00 hores, i no es descarta que s’ampliï aquesta franja horària a l’estiu.
L’OAC actua com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Així, i com a qualsevol altra oficina de recepció de denúncies, la ciutadania pot fer les gestions necessàries a través de la cita prèvia.
En aquesta línia d’oferir una atenció més àgil i reduir el temps d’espera, es facilitarà que determinades infraccions penals puguin ser denunciades mitjançant formularis de denúncia (tríptics).
Des de la posada en marxa de l’OAC al carrer d’Aragó, el mes d’abril de l’any 2021, els agents dels dos cossos policials han tramitat més de 15.000 denúncies, majoritàriament relacionades amb furts i robatoris, i han elaborat més de 7.000 procediments, com ara autoritzacions de menors per viatjar a l’estranger o tramitacions per pèrdua d’objectes.