Reforç a la comunicació entre persones grans que viuen soles i la Guàrdia Urbana

Covid-19. El programa Vincles obre un nou canal digital per a les 2.400 persones usuàries.

Durant els dies de confinament arran de l’emergència per la Covid-19, el servei Vincles reforça la comunicació amb les 2.400 persones usuàries. Dilluns, 30 de març, el programa obre un nou canal digital directe amb la Guàrdia Urbana perquè les persones grans que viuen soles puguin fer consultes sobre seguretat i prevenció des de casa.

A partir de dilluns, 30 de març, la Guàrdia Urbana donarà resposta diàriament a totes les qüestions que plantegin les persones usuàries del servei VinclesBCN, un programa de l’Ajuntament de Barcelona adreçat a persones grans que viuen soles per facilitar-ne les relacions socials amb els seus familiars i amb altres persones usuàries.

El nou canal de comunicació entre el cos policial i les 2.400 persones usuàries de Vincles donarà resposta a preguntes relacionades amb la seguretat i prevenció a les llars i informació sobre les precaucions que cal prendre davant de possibles fraus, entre d’altres.

Com en el cas del nou canal salut per resoldre consultes sobre la Covid-19, el canal de la Guàrdia Urbana s’organitza en 21 grups, en què s’han distribuït totes les persones usuàries, la gran majoria més grans de 65 anys, que formen part d’un dels col·lectius més vulnerables davant la Covid-19.

El canal de seguretat i prevenció obert des del servei de Vincles no és un canal per atendre urgències ni substitueix els canals habituals de què disposen els ciutadans i ciutadanes per contactar amb la Guàrdia Urbana (el telèfon 092).