Canals d'atenció

Notificació electrònica

Notificació electrònica

Tot el que heu de saber sobre la notificació electrònica

Per a qualsevol incidència podeu trucar al tel. 935 61 27 58 (tarifa ordinària)

Què és la notificació electrònica

La notificació electrònica  és la forma de comunicació on line amb la ciutadania. En lloc de rebre les notificacions en paper, per correu, com fins ara, les notificacions estaran disponibles en una plataforma digital a la qual podreu accedir des del vostre espai personal. Cada cop que tingueu una nova notificació, rebreu un avís per correu electrònic o un SMS al vostre telèfon mòbil.

Qui pot accedir a la notificació electrònica

La notificació electrònica és obligatòria per a empreses i entitats jurídiques: A partir del mes d’octubre, l’Ajuntament de Barcelona començarà a enviar notificacions electrònicament a totes les persones jurídiques, entitats, professionals col•legiats i representants legals

La notificació electrònica per a les persones físiques és voluntària.

Com donar-se d’alta a la plataforma de la Notificació electrònica

  • Accedir al tràmit
  • En iniciar el tràmit es demana autenticar-se:
    • Persones jurídiques, empreses i entitats: amb certificat digital
    • Persones físiques: amb certificat digital (properament també es podrà fer amb idCatMòbil)
  • Accedir, del menú de l’esquerra, a l’apartat Avisos/Notificacions, i dins d’aquesta opció, Subscripció a notificacions
  • Fer click a l’opció Alta subscripció i introduir les dades de contacte:
    • Cal indicar les dades generals de contacte
    • Cal introduir les dades del correu electrònic (obligatori) i del mòbil (opcional)
    • Es poden afegir fins a 10 parelles de dades: email i sms.  En cas necessari, es pot esborrar però sempre cal deixar-ne una
    • Finalment s’ha de Confirmar l’Alta
    • S’ha de tornar a la pantalla Inici (l’usuari rep un correu de confirmació)

Com modificar les dades, si ja s’està donat d’alta

  • Accedir al tràmit
  • En iniciar el tràmit es demana autenticar-se:
    • Persones jurídiques, empreses i entitats: amb certificat digital
    • Persones físiques: amb certificat digital (properament també es podrà fer amb idCatMòbil)
  • Accedir a l’opció Modificació de dades
    • Es poden modificar les dades generals de contacte
    • Cal introduir les dades del correu electrònic (obligatori) i del mòbil (opcional)
    • Es poden afegir fins a 10 parelles de dades: email i sms.  En cas necessari, es pot esborrar però sempre cal deixar-ne una
    • Finalment s’ha  de Confirmar
    • S’ha de tornar a la pantalla Inici (l’usuari rep un correu de confirmació)

Com accedir a una notificació

  • La persona ciutadana/empresa rep l'email de la enotificació
  • Pot accedir a la enotificació directament des de l’email o a través del seu Espai Personal de l'Oficina Virtual de Tràmits
  • A través del menú de l’esquerra podrà consultar la enotificació i fer les gestions disponibles

Calendari d’integració de les notificacions

  • Liquidacions –  Principis d'octubre 2020
  • Executiva- Segona quinzena d'octubre 2020
  • Sancions i recursos de sancions – Principis de novembre 2020
  • Autoritas – Finals d'octubre principis de novembre 2020
  • eObres – Finals d'octubre principis de novembre 2020
  • SICE – Finals d'octubre principis de novembre 2020
  • Padrons fiscals – 2021, es començarà pel padró de la taxa per la utilització privativa de la via pública
  • Resolucions de tributs – Novembre