Memòries, herències i representacions de les violències bèl·liques

Jordi Font Agulló (coordinació) Diversos autors (text)

Des de fa 12.000 mil anys, la guerra ha donat forma a la majoria dels aspectes de la vida social i continua tenint una gran força modeladora en els comportaments humans. La guerra és omnipresent en el món actual i no és aliena a l’economia imperant. Mai no ha estat tan visible com ara i, alhora, mai no ha estat tan difícil discernir-ne l'essencialitat i les causes.

La guerra deteriora la democràcia i la justícia i envileix la memòria; és la norma enmig de la desregulació creixent que és inherent al món de la globalització contemporània. Entre altres, nodreix estructures culturals anacròniques com el patriarcat i obre escenaris de devastació, com les crisis humanitàries.

La guerra provoca seqüeles profundes –traumàtiques– en tots els àmbits i, alhora, és un "lloc" que desperta fascinació. La regeix l’ambivalència i no hi ha cap camí fàcil per deixar-la enrere. Davant d’aquesta situació, la pregunta vigent és: per què la guerra?

La present publicació recull les reflexions d’un grup d’autores i autors a l’entorn de les guerres i les ferides que provoquen en persones, espais i paisatges. Al mateix temps mostra les obres d’art contemporani exposades a l’exposició "Per què la guerra?", que va tenir lloc a El Born CCM entre el 15 de març i el 29 de setembre de 2024, que interroguen el fenomen polièdric de la guerra i, des d’experiències estètiques diverses, plantegen l’obertura d’espais de claredat i pensament que qüestionen la persistència de les violències bèl·liques.

  • Idioma de la publicació:

    Català

  • Preu:

    20.00 €

  • Any:

    2024

  • Pàgines:

    156

  • Edició:

    1

  • Coberta:

    Rústica amb solapes

  • Format:

    21,5 x 21,5 cm

  • ISBN Ajuntament:

    978-84-9156-599-4

  • Col·lecció:

    Arts a la Ciutat

Memòria Creació Art Societat Política Cultura

Punts de venda:

  • Sala Ciutat Carrer Ciutat, 2 - Barcelona
  • Llibreries habituals

Distribuïdor editorial: