El nou Bicing: 24 hores, més cobertura territorial i un disseny nou

08/11/2018 - 09:33

Mobilitat. La implantació del nou servei es farà entre el gener i l'abril del 2019

A partir del gener comença la implantació del nou servei de Bicing, que estarà obert les 24 hores, triplicarà el nombre de bicicletes elèctriques i renovarà tota la flota de vehicles amb un nou disseny més confortable i segur. Durant tres mesos conviuran els models antic i nou, independents entre si i sense interrupció del servei. Horta-Guinardó és el districte on s'instal·laran més estacions noves: 17.

La primera fase d’implantació del nou Bicing es farà entre el gener i l’abril del 2019, i inclourà l’obertura del servei les 24 hores del dia, la renovació de tota la flota actual de bicicletes, que té 6.000 de mecàniques i 300 d’elèctriques, i de les estacions, que passaran a ser totes en superfície i mixtes.

Durant aquest període conviuran els dos serveis de Bicing, que es podran fer servir indistintament. El funcionament dels dos models serà independent, els usuaris hauran d’utilitzar una estació d’origen i de destí del mateix sistema, i es garantirà la disponibilitat d’una estació de cada servei a una distància mitjana de 300 metres.

A partir del mes d’abril, un cop s’hagi substituït l’antic bicing pel nou, s’habilitaran 95 noves estacions fins a un total de 519, que estaran repartides pels deu districtes, especialment a nou barris fins ara sense servei i a zones amb molta demanda: Horta-Guinardó (17), Nou Barris (16), Gràcia (14) i Sant Martí (13).

A més, s’ampliarà el parc de bicicletes elèctriques, que passarà de tenir-ne de 300 a 1.000, i s’activarà la reserva anticipada de cinc minuts a través del mòbil.

La UTE (Unió Temporal d’Empreses) amb el nom “Pedalem Barcelona” té adjudicat el contracte per gestionar el nou servei de Bicing durant un període de deu anys.

Un disseny més robust, segur, còmode i fàcil d’utilitzar

La posada en marxa del nou servei de Bicing inclou la renovació del disseny dels vehicles amb innovacions tecnològiques i més prestacions.

Entre altres, les bicicletes seran més lleugeres gràcies al quadre d’alumini, tindran un seient més confortable i un portaequipatges amb capacitat de fins a 10 quilograms.

A més, el model elèctric tindrà canvi de marxes automàtic i l’usuari només haurà de pedalar, i un motor silenciós i sense vibracions.

Simplificació de tarifes

El model tarifari del nou servei de Bicing se simplificarà amb un únic abonament anual de 50 euros, que permetrà utilitzar tant les bicicletes mecàniques com les elèctriques.

Aquest abonament anual serà suficient per als viatges de menys de 30 minuts en bicicletes mecàniques i s’hauran de pagar 35 cèntims addicionals si el viatge inferior a mitja hora es fa en bicicleta elèctrica.

Per a desplaçaments d’entre 30 minuts i dues hores s’haurà de de pagar una fracció de 70 cèntims si s’utilitza un vehicle mecànic i de 90 cèntims si es fa servir el model elèctric. A partir dels 120 minuts, l’abonament addicional serà de cinc euros per cada hora.

A més, es crearà una tarifa per a usuaris menys habituals amb un abonament anual de 35 euros i un cost addicional segons la durada del viatge i el sistema utilitzat: 35 cèntims (menys de mitja hora) i 70 cèntims (entre 30 minuts i dues hores) en el cas de bicicletes mecàniques, i 55 cèntims (menys de mitja hora) i 90 cèntims (entre 30 minuts i dues hores) en el cas de bicicletes elèctriques. Si el viatge supera els 120 minuts, s’abonaran cinc euros per cada hora.

Objectiu: un 10% més de viatges

Cada dia es fan a la ciutat més de 43.000 desplaçaments amb Bicing, un 26% del total de viatges diaris en bicicleta, i s’espera que el nou servei n’impulsi l′ús.

En concret, es preveu que el nombre de viatges anuals en Bicing passi de 14,5 a 16 milions, la qual cosa suposaria un increment del 10%. A més, s’espera que l’ús de la bicicleta elèctrica es multipliqui per deu i arribi als 10 milions de desplaçaments l’any.

Per aconseguir que la bicicleta sigui un mitjà de transport efectiu, els últims quatre anys se l’ha impulsat amb el desplegament d’una xarxa ciclista més ben connectada i ampliada un 72%, de 116 a 200 quilòmetres, i amb un carril bici a menys de 300 metres de distància de qualsevol llar.