Casaments civils
Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.
La cerimònia té lloc a la seu del Districte, ronda del Guinardó, 49, a la sala Lluís Companys, que té un aforament per a vuitanta dos persones assegudes a platea, i està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda.
El temps aproximat de la cerimònia és de quinze a trenta minuts.
Quin dia es fan els casaments?
Els casaments es fan un divendres al mes, a la tarda, de 16.00 a 19.00 hores, excepte el mes d'agost, que no se'n fan.
Tanmateix, els mesos de maig, juny, juliol i setembre també se'n fan un dissabte al mes, al matí, d'11.00 a 13.00 hores.
Abans de tot, s'ha de tramitar el corresponent expedient matrimonial en el Registre Civil de Barcelona. En el següent enllaç trobareu informació al respecte, així com la documentació que s'hi ha d'aportar:
Documentació per sol·licitar el casament en el Districte de d´Horta-Guinardó:
- Sol·licitud de reserva de data per celebrar el casament a Horta-Guinardó.
Aquest document és un pdf editable i es pot omplir directament des de l’ordinador. - Auto o inici de l’expedient al Registre civil (o correu electrònic de confirmació de la cita).
- Fotocòpia dels documents d'identificació personal de les persones contraents (DNI, passaport o targeta de residència).
La sala està dotada amb equips de megafonia i de reproducció de música de lliure ús per part de la parella contraent (sense cost).
El Districte disposa de diferents peces musicals preestablertes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-la arribar en format .mp3 o .cda en un CD la setmana abans del dia del casament.
El Districte disposa d’un piano a la sala on se celebren les cerimònies de casament, que està a disposició dels contraents. Si es vol fer-ne ús del piano, els contraents han d'encarregar-se de buscar la persona que toqui l'instrument en directe durant la seva cerimònia. El Districte no es fa càrrec del cost que aquest servei pugui tenir.
La sala Lluís Companys ofereix un aforament per a 82 persones assegudes a platea. És la sala d'actes de l'edifici, on també tenen lloc els consells plenaris. Està situada a la seu del Districte, un palauet d'estil aràbic del 1890, del qual destaca la façana d'estil mudèjar, profusament ornamentada, i el pati interior.
El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo.
Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.
La sala estarà degudament adornada amb flors. Se’n fa responsable el mateix Districte.
Tanmateix els contraents poden sol·licitar, a càrrec seu, una decoració floral concreta. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada de la decoració floral, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.
Durant la cerimònia, només està permès l'estacionament del cotxe dels nuvis a la porta de la seu del Districte.
Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.