Línia estratègica

OE.9 Incrementar la participació del veïnat i de les empreses d’Horta-Guinardó en accions de promoció econòmica

Des de la implementació de l’estratègia de territorialització, que ha representat treballar per desenvolupar una economia de proximitat, l’ús de recursos de promoció econòmica ha anat incrementant-se en el seu conjunt, però a la vista de les dades de l’apartat anterior i molt més si tenim en compte la situació de crisi socioeconòmica provocada per la COVID-19, no hi ha dubte que hi ha encara camí a recórrer i que cal intensificar tots aquells projectes i aquelles accions que ens porten a la consecució d’aquest objectiu que, en definitiva, vol reduir la diferència entre el pes poblacional del Districte en el conjunt de la ciutat i el percentatge de veïns i veïnes del Districte atesos/es per les diferents àrees de promoció econòmica.

Projectes/Accions

Una part significativa dels diferents projectes i de les accions dels objectius anteriors impliquen, amb menor o major mesura, incrementar la participació del veïnat, no com una finalitat administrativa, sinó com un mitjà per resoldre necessitats de persones, iniciatives i empreses del territori des de la perspectiva del desenvolupament local de proximitat.

 

Indicadors

  • Increments de participació en les següents tipologies d’accions de promoció econòmica amb relació amb la resta de districtes en referència als indicadors 2019:
  • Increment de participació en Emprenedoria
  • Increment de participació en l’àmbit de l’Empresa
  • Increment de participació en Economia Social i Solidària