La Clota Cotreball: Projecte Kalypso

dimecres, 2. desembre 2020 - 18:53

La Clota Cotreball. El projecte “Kalypso” ens proposa una marca de moda sostenible, atemporal, de qualitat i proximitat, amb peces de roba d’estil vintage inspirades en els anys 40’, 50’ i 60’.

El projecte “Kalypso” ens proposa una marca de moda sostenible, atemporal, de qualitat i proximitat, amb peces de roba d’estil vintage inspirades en els anys 40’, 50’ i 60’. Una línia de moda per a dona que, amb el glamour de l’estil pin-up i rockabilly, vol enaltir les corbes femenines. Les seves muses són Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Bettie Page i Brigitte Bardot. 

 

Des de ben jove, l’Eva volia ser dissenyadora de moda i, tot i que la vida li va fer donar moltes voltes, mai va abandonar  el seu somni. Fa un any va reprendre la passió per la confecció i va posar en valor la seva formació en aquest àmbit per crear una marca de slowfashion, la visió de la qual és reduir l’impacte mediambiental que té la producció de moda en massa. Reutilitza teixits d’estoc, l’elaboració n’és artesanal i la marca 100% Barcelona.

La iniciativa d’engegar Kalypso respon a la fusió de la devoció de l’Eva per la moda, la impossibilitat de trobar reflectit el seu estil en el que la fastfashion li oferia i la seva marcada consciència mediambiental.

Kalypso també té una vessant educativa, on vol ensenyar a la ciutadania que “el que et puguis fer tu, sempre serà el més sostenible”, així que ofereix formació de costura. L’Eva opina que, aprenent a fer les teves pròpies peces de roba, prens consciència de la feinada que suposa i, per tant, en dónes el valor que té.

#LaClotaCotreball li ofereix a Kalypso un ecosistema emprenedor molt engrescador, un lloc de treball més ampli i adequat que casa seva i aquesta connexió amb l’entorn comunitari -a través del retorn social- per dur a terme la vessant de conscienciació ecològica a través de la formació.

Si bé és cert que no porta massa de temps a l’equipament, durant el confinament ja va tenir l’oportunitat de col·laborar per al canal de Youtube Gran Gent en Xarxa (comú per a tots els Casals de Gent Gran del districte)  realitzant un vídeo tutorial de confecció de mascaretes. A més, l’Eva ens aporta l’experiència de retorn que va viure a Londres en uns habitatges socials amb la mateixa filosofia de retorn comunitari que #LaClotaCotreball

A curt termini, esperant que la situació de pandèmia s’estabilitzi, Kalypso vol consolidar-se com a marca, posar èmfasi en la comunicació i començar a veure els resultats del treball, la il·lusió i l’amor que l’Eva hi posa cada dia.