Evolució del Portal de Tràmits, els Espai del Ciutadà i del Professional
Marc de referència
En el marc de les actuacions de la UE, el 7 d’octubre de 2020 el govern de l’Estat va aprovar el “Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia de España” (PRTR), que marca les línies de treball per la modernització de l’economia espanyola i està articulat en 4 eixos: transició ecològica, cohesió social i territorial, digitalització i igualtat de gènere. Aquest PRTR va ser aprovat per la Comissió Europea el 16 de juny de 2021.
Per assegurar la màxima accessibilitat dels serveis públics en aquells canals digitals de preferència per part de la ciutadania i les empreses, prestant especial atenció a la utilització de dispositius mòbils de més prevalença, cal disposar d'una estratègia d'adaptació dels serveis públics que no comporti la creació de versions adaptades per a cada canal en particular.
L'aposta de l’Ajuntament per la provisió de serveis públics en mode web responsiva permet abordar de forma universal una estratègia multicanal de tipus universal, de desplegament ràpid i que no generi barreres de sortida innecessàries.
Descripció
En l’evolució del Portal de tràmits primerament es pretén realitzar un ànalisi d’aquest, dissenyant diferents evolutius identificats prèviament de l’actual Oficina Virtual de Tràmits el nou portal i carpeta del professional on posteriorment s’implementaran, així com l’establització dels sistemes actuals d’acord amb l’evolució de la resta dels sistemes corporatius. S’inclourà la migració dels tràmits que actualment no són part del procediment administratiu comú.
Línia Next Generation: PRIORITAT 2 Línia Estratègica 1. projecte d’administració orientada a la ciutadania