You are here

Finalitzen dos trams de l'Eix Verd d'Àlaba

Un eix verd que uneix dos districtes: Sant Martí i L'Eixample

Finalitzen els treballs d’aquest sector del carrer de Tànger (entre Pamplona i Àvila), que agilitarà la connectivitat entre la zona de Llevant del mateix districte tecnològic i la part nord de L’Eixample. Aquesta millora se suma a la ja finalitzada fa uns mesos, que ha ‘suavitzat ‘ la barrera arquitectònica existent per damunt de la via fèrria, unint el carrer de los Castillejos amb el carrer de Pamplona. En conjunt, s’han generat més de 17.000 m2 de superfície millorada, on els vials de trànsit pacificat i l’augment de verd compten entre les principals prioritats.

Aquesta setmana ha finalitzat una de les obres de millora urbana més importants de l’anomenat sector ‘Ponent 22@’: es tracta de l’espai del carrer de Tànger (entre Pamplona i Àvila) i Pamplona i Àlaba, entre Bolívia i Sancho de Ávila; ambdós eixos, de connexió bàsica, ja que d’una banda, el carrer de Tànger pertany a l’eix ‘Marroc-Tànger- Alí Bei’, via urbana que en certa manera, permetrà una transició lineal de mobilitat sense disrupcions entre el barri de Provençals del Poblenou i l’Eixample i, per extensió, al centre de la ciutat.

D’altra banda, la connexió del carrer de los Castillejos amb el carrer de Pamplona permet tancar la mobilitat perimetral de Glòries, fent parella amb l’eix Badajoz-Independència, ambdós eixos verticals de connexió del sector Ponent de 22@.

Hem de subratllar que tant el carrer de Tànger com el de Pamplona segueixen la secció del carrer del Marroc, amb un carril bus, un carril bici unidireccional i dos carrils de trànsit general, com ja es va implementar  a finals de 2020 al carrer del Marroc, entre els carrers de la Selva de Mar i Puigcerdà. En definitiva, una secció pensada per a potenciar el transport sostenible.

Aquí (Tànger/Pamplona), les voreres (que són passants en dos de cada tres carrers transversals) tenen un escocell lineal que recull l’arbrat d’alineació i actua com a rasa drenant captant aigua de pluja de les voreres.

En aquesta obra, igualment, també s’ha urbanitzat el carrer d’Àlaba (paral·lel a Pamplona, entre Bolívia i Sancho de Ávila). Un eix verd que incorporarà un carril de circulació únicament  per a ús de veïns i serveis. Una intervenció que amb aquesta secció permetrà augmentar considerablement la superfície destinada a parterres verds i drenants seguint les directrius de la MPGM22@ recentment aprovada que fixa per als eixos que defineix com a “eixos verds”  la superfície verda i drenant de forma normativa.

En tots els vials s’instal·la enllumenat a base de tecnologia ‘LED’ i s’utilitzaran materials de la urbanització convencional com panot, formigó prefabricat a l’eix verd d’Àlaba, asfalt i formigó per als paviments, a més de superfícies verdes amb plantes arbustives, tapissants i arbrat.

La connexió Castillejos-Pamplona a la cruïlla amb la Meridiana va finalitzar el passat mes de febrer, deixant obert l’eix Castillejos-Pamplona, connexió que fins aleshores era inexistent degut a l’obstacle arquitectònic de les vies del tren de Rodalies en aquell punt. Unes obres que s’han fet eliminant el desnivell d’uns set metres entre la Meridiana -que tallava Castillejos en aquest punt – i Pamplona- resolent la mobilitat al voltant de la plaça de les Glòries (actualment, en transformació), que desplaça el trànsit rodat al seu perímetre exterior.

Les obres de tot l’àmbit de les obres han tingut un cost aproximat de 5,3M€ i s’han desenvolupat al llarg d’un any i mig donada la complexitat dels canvis de rasant (com comentàvem abans) que han de permetre les connexions tot instal·lant la xarxa de recollida pneumàtica entre els altres serveis del PEI22@ (Pla Especial d’Infraestructures del 22@), i compatibilitzant-lo amb la xarxa de fred i calor centralitzat (Ditriclima) que en aquesta zona de la ciutat es troba gairebé totalment instal·lada.

L’Institut Municipal d’Urbanisme (IMU) és l’ens municipal que s’encarrega d’executar aquestes obres.