Els serveis juvenils us informen, assessoren i escolten des de casa 

19/03/2020 - 12:24

Joves. Durant el període en què es mantingui l’estat d’alarma per la Covid-19, podeu seguir contactant telemàticament amb els punts infoJOVE de Barcelona, les assessories juvenils, el SAIF, el CRAJ, els Espais Joves i els Casals de Joves.

Durant el període en què es mantingui l’estat d’alarma per la Covid-19, podeu seguir contactant telemàticament amb els punts infoJOVE de Barcelona, les assessories juvenils, el SAIF, el CRAJ, els Espais Joves i els Casals de Joves.

En el marc de les mesures aplicades per contenir l’expansió de la Covid-19, els equipaments i serveis municipals que no són essencials ni bàsics estan tancats al públic de manera presencial des del 14 de març i, inicialment, durant 15 dies.

En aquest conjunt d’equipaments i serveis s’inclouen els espais joves de la ciutat, els serveis d’infoJOVE (que inclouen els 11 punts infoJOVE de Barcelona, les 6 assessories juvenils i els 81 Punts JIP – “Jove, informa’t i participa”), el Servei per a Adolescents i Famílies, les 9 sales d’estudi, el servei Dedeuauna, els Espais Joves i els Casals de Joves.

Per tant, tota l’oferta d’activitats programades per a joves també ha quedat suspesa, inclosos els festivals Barcelona VisualSound i Rough Diamonds i la campanya d’orientació acadèmica In-forma’t. A més, s’ha ajornat la participació de molts dels serveis per a joves en el Saló de l’Ocupació Juvenil, dins de la Setmana de la Formació i el Treball, que incloïa també el Saló de l’Ensenyament i el Saló Futura.

Mentre duri aquesta situació extraordinària, però, els i les professionals juvenils segueixen ben a prop vostre, ara més que mai, telemàticament! 

Recordeu que el Departament de Joventut segueix disponible als canals oficials de Twitter i Instagram, i que podeu seguir-ne les novetats subscrivint-vos al butlletí.

A continuació trobareu informació sobre com podeu contactar directament amb els serveis juvenils que mantenen l’atenció:

Contacte telemàtic amb els serveis d’infoJOVE de Barcelona

Com sempre, teniu al vostre servei tot l’equip d’informació i assessorament juvenil de Barcelona, ara, però, fan teletreball. Així que quedeu-vos a casa, però no us quedeu amb cap pregunta a fer! 

No us mengeu el coco i feu les consultes sobre temes acadèmics (elecció d’estudis o de centres educatius, proves d’accés a la universitat, cursos en línia…), sobre qüestions laborals o d’emprenedoria (drets laborals, acomiadaments, vacances forçades, teletreball, ajudes a persones autònomes…), sobre l’habitatge (convivència entre companys de pis o amb veïns de l’escala, pagament del lloguer o la hipoteca…), sobre la mobilitat internacional (què podeu fer si havíeu pagat una estada a l’estranger, quina és la situació dels programes de mobilitat…) o sobre qualsevol altre tema (gestió emocional, sexualitat, cultura, associacionisme…).

Podeu contactar amb els serveis d’infoJOVE de ​dilluns a dijous, de 10.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 17.00 hores, i els divendres, de 10.00 a 15.00 hores:

  • Per telèfon: 662 333 350
  • Per Whatsapp: 697 436 097
  • Per correu electrònic: infojove@bcn.cat
  • A través del Facebook i el Twitter dels PIJ de Barcelona
  • Podeu consultar les dades de contacte directe amb cada PIJ de districte i amb cada assessoria aquí).

Davant la situació extraordinària que vivim, es reforçarà particularment l’atenció de les assessories acadèmiques i laborals, àmbits que poden generar més inquietuds entre els i les joves. Si és el vostre cas, preneu nota de les dades i els canals de contacte específics:

Assessoria acadèmica

Assessoria laboral 

Si teníeu una assessoria reservada amb aquests dos serveis o amb els serveis especialitzats en associacionisme, emprenedoria, habitatge compartit o mobilitat internacional, l’equip d’especialistes us contactarà en breu per respondre la vostra demanda per telèfon o correu electrònic.

Si voleu reservar una cita amb qualsevol dels sis serveis d’assessorament, sol·liciteu-la contactant telemàticament amb els PIJ de Barcelona; les assessores us atendran enviant-vos un correu a l’adreça que faciliteu.

Contacte telemàtic amb el Servei per a Adolescents i Famílies

Teniu dubtes sobre com gestionar el vostre temps durant el confinament? Us preocupa que s’hagin interromput les classes? Com va la convivència familiar aquests dies?

En aquests moments en què haurem de buscar, entre totes, més espais per conversar i expressar emocions, en què caldrà regenerar dosis de paciència i ser creatius en les relacions i la comunicació familiars, l’“Aquí t’escoltem” (ATE) i el Centre per a Famílies amb Adolescents, que formen el Servei per a Adolescents i Famílies (SAIF), continuen escoltant els vostres neguits.

Podeu contactar-hi, de 10.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 hores, enviant un missatge per Whatsapp al 601 641 056 on caldrà que indiqueu:

  • El vostre nom
  • La vostra edat
  • El vostre districte de residència
  • Breument, el motiu de la vostra consulta

A més, per rebre atenció individual i confidencial de qualsevol dels dos serveis, també podeu trobar-los a través dels seus canals específics.

Si teníeu una cita reservada o participàveu en alguna activitat del SAIF, l’equip del servei us contactarà per telèfon o correu electrònic.

Contacte telemàtic amb el Centre de Recursos per a les Associacions Juvenils de Barcelona 

Tot i que el CRAJ està tancat i no oferirà atenció presencial fins un altre avís, l’associacionisme juvenil no s’atura i us atendran en l’horari habitual, de dilluns a divendres, de 10.00 a 15.00 hores i de 16.00 a 21.00 hores:

  • Per telèfon: 932 655 217
  • Per WhatsApp i Telegram: 652 878 122
  • Per correu electrònic: info@crajbcn.cat
  • A través de Twitter i Facebook

Contacte telemàtic amb els Espais Joves i els Casals de Joves

Consulta aquí les vies de contacte amb aquests equipaments per a joves, durant la situació actual.

 

Podeu consultar totes les mesures per contenir el coronavirus en aquest enllaç.