Moat-III
Where: Palau de la Virreina
La Rambla, 99
Barcelona
Barcelona

Activitats anteriors / Música i performance

Laia Estruch

Moat-III
Laia Estruch

04.10.2020


Diumenge 4 d'octubre, 13:30 h
Pati del Palau de la Virreina. Gratuït. Aforament limitat amb inscripció prèvia.
L'accés s'obrirà 20 minuts abans de l'inici de cada sessió.

INSCRIPCIONS ->

El projecte Moat és una pràctica escènica experimental. Simultàniament i com a obra oberta, inicia un estudi sobre la veu i el cos en les arquitectures del joc. Aquesta peça neix de la necessitat d’obrir noves línies de recerca relacionades amb el moviment del cos en relació amb la veu i amb la paraula per explorar i forçar els seus comportaments en les arquitectures dels parcs infantils de principis de segle xx.

Per a l’activació performàtica de Moat III utilitzo una estructura de plàstic inflable (creada a partir de la recuperació de diferents elements i formes tipològiques de parcs infantils de començaments del segle passat) que funciona com a escena, partitura, instrument i arxiu. A través d’una relació directa entre cos i estructura, Moat III persegueix experimentar, fixar sons i recorreguts generats per cos i veu prenent com a referència els comportaments corporals i acústics d’aquests espais d’esbarjo.

Moat es converteix en un espai transversal mitjançant la realització d’una sèrie de performances, el registre sonor de la qual dona lloc a una recerca audible, dins de l’estructura de plàstic inflable transitable.

És un treball d’estudi presentat en escena, un joc de resistències entre dos cossos i dues veus que respiren i es mouen a la vegada dins d’una partitura que es va fent.

 

Laia Estruch (Barcelona, 1981) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (2010). L’últim any de llicenciatura va cursar Performance Art i Art Sonor a la Universitat The Cooper Union (Nova York, 2010). La seva pràctica artística s’inscriu en el marc de la performance i l’escultura, des d’on treballa el llenguatge del cos i la veu. Utilitzant l’spoken word, la cançó, els objectes i les publicacions, els seus projectes analitzen les possibilitats emotives de la veu a cappella i el cos sense teatralitzar, i obren un espai de reflexió en relació amb el caràcter performatiu del llenguatge, l’enregistrament sonor i el seu arxiu oral.