El Pla de mobilitat sostenible dissenyat per a la tornada parcial de l’activitat esportiva a l’Spotify Camp Nou té com a objectiu principal agilitzar l’entrada i sortida de l’estadi, prioritzar una mobilitat sostenible, garantir l’accés del veïnat als habitatges i preservar els itineraris i l’espai per a vianants.
La tornada del FC Barcelona a l’Spotify Camp Nou es farà de manera esglaonada: en una primera fase l’estadi tindrà aproximadament el 60% de la capacitat definitiva prevista, al voltant d’un aforament màxim de 65.000 persones. Abans de les obres, tenia una capacitat de més de 99.000 assistents.
Es preveu que els assistents arribin al camp amb els mitjans següents:
- A peu: 23.695 persones (36,5%)
- En cotxe: 16.843 persones i 7.018 vehicles (25,9%)
- En metro: 11.160 persones (17,1%)
- En moto: 3.883 persones i 2.678 vehicles (6%)
- En autocar: 3.300 persones i 66 vehicles (5,1%)
- En bus: 3.042 persones (4,7%)
- En tramvia: 1.500 persones (2,3%)
- En taxi: 1.296 persones i 540 vehicles (2%)
- En Bicing: 176 persones (0,3%)
- En bici i VMP: 104 persones (0,2%)
Mesures principals del Pla de mobilitat sostenible
El pla s’estructura en els àmbits següents: l’ordenació dels diferents mitjans de transport, amb una atenció especial a la mobilitat a peu —la més nombrosa—, la sortida d’autocars, l’ordenació dels taxis i les restriccions d’accés en vehicle privat (motos i cotxes) als àmbits de més concentració de trànsit més pròxims a les zones d’habitatges.
Accés garantit per al veïnat més pròxim a l’Spotify Camp Nou
El veïnat podrà accedir als seus habitatges en tot moment i en qualsevol mitjà de transport, també en vehicle privat. Es permetrà als residents el pas pels carrils bus contrasentit de la travessera de les Corts i de l’avinguda de Madrid.
Transport públic
S’optimitzarà l’oferta actual amb tres línies de metro (L3, L5 i L9S/L10S), tres de tramvia (T1, T2 i T3) i deu línies d’autobusos urbans i interurbans (7, 33, 67, 54, H6, H8, V1, V3, V5, D20 i el 113 i 175 en dies feiners).
Vehicles privats
Els itineraris d’entrada i de sortida de turismes, amb l’excepció dels que es dirigeixin a l’aparcament de l’Spotify Camp Nou, es prioritzaran pel perímetre que formen l’avinguda Diagonal, la gran via de Carles III i l’avinguda del Doctor Marañón, per accedir tant a l’aparcament a la calçada com als diferents aparcaments privats d’aquesta zona. Els vehicles que es dirigeixin a l’aparcament de l’estadi hi hauran d’accedir per la travessera de les Corts, l’avinguda de Joan XXIII, el carrer del Doctor Marañón i el carrer d’Arístides Maillol.
Es faran restriccions de trànsit al carrer de Mejía Lequerica i als entorns del carrer de Felipe de Paz. La previsió és que es permeti únicament el pas de vehicles autoritzats, com el veïnat, persones usuàries d’aparcaments i serveis públics. Aquesta restricció afectarà tot el carrer. S’establiran quatre punts de control de trànsit permanents amb càmeres al carril bus contrasentit de la travessera de les Corts, al carrer de Benavent amb travessera de les Corts i al carrer d’Arizala amb Felipe de Paz, així com al carril bus contrasentit de l’avinguda de Madrid, per permetre l’accés de residents els dies de partit.
S’incrementarà en 2.000 places l’aparcament de motos a l’àmbit de la Zona Universitària del Campus Sud, per ampliar la capacitat de l’aparcament a 3.000 places. Per ordenar l’accés en motocicleta es farà una campanya informativa per preservar les voreres per als itineraris a peu.
Els autocars desencotxaran al tram superior del carrer de Martí i Franquès, a tocar de l’avinguda Diagonal, i estacionaran al solar del FC Barcelona que hi ha a l’avinguda de Xile, entre els carrers del Doctor Marañón i del Pintor Ribalta. Per a l’encotxament, es col·locaran al llarg del carrer del Doctor Marañón, ocupant els dos sentits de circulació en sentit muntanya, per sortir en direcció al tronc central de l’avinguda Diagonal.
S’establirà un punt de parada de taxis al carrer de Menéndez y Pelayo i es mantindran també els espais habilitats per als serveis públics existents.