Serveis telemàtics com a reacció al coronavirus

25/03/2020 - 09:02

Covid-19. Les entitats LGTBI mobilitzen recursos per oferir alguns serveis telemàticament

Les entitats LGTBI mobilitzen recursos per oferir alguns serveis telemàticament

Davant de la crisi sanitària provocada per la Covid-19, les entitats de la Federació Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya han adoptat mesures específiques per atendre les diferents necessitats del col·lectiu, tot aportant la seva expertesa en l’atenció a persones LGTBI.

Diverses associacions han mobilitzat els seus recursos per mantenir actius telemàticament alguns dels serveis que ofereixen. És el cas, per exemple, de Gais Positius i Stop Sida. Totes dues atenen telemàticament consultes sobre el VIH i altres infeccions de transmissió sexual i també sobre el sexe químic. A la vegada, faciliten informació a persones sense accés a medicació antiretroviral.

Per la seva banda, l’Observatori Contra l’Homofòbia manté operatiu el servei de denúncia en línia a través de la seva web, una bústia de consultes i un telèfon en cas d’extrema urgència, que romandrà actiu tres cops per setmana.

A més, el Casal Lambda ofereix gratuïtament un servei d’assessoria psicològica en línia amb l’objectiu de donar suport i ajudar a viure el confinament.

Les persones LGTBI vulnerables o grans són el focus d’atenció prioritari de la Fundació Enllaç. L’entitat ha mobilitzat voluntariat per atendre les necessitats d’aquests dos grups de població.

Finalment, l’FLG – Associació de Famílies LGTBI ofereix assessorament telemàtic sobre reproducció assistida, adopcions i acolliment, i anima les famílies a fer activitats a casa malgrat el confinament.

Podeu consultar les diferents vies de contacte establertes per les associacions al web de la Plataforma LGTBICat.