El Messies, és un oratori en anglès compost per Georg Friedrich Händel el 1741, amb un text bíblic recopilat per Charles Jennens de la Bíblia del rei Jacobo i de la Bíblia Coverdale, la versió dels Salms inclosa al Llibre d’Oració Comuna. La seva estrena va ser a Dublín el 13 d’abril de 1742 i es va representar gairebé un any després a Londres. Després d’una acollida de públic inicial modesta, l’oratori va guanyar popularitat i finalment es va convertir en una de les obres corals més conegudes i interpretades amb més freqüència a la música occidental.
La JOFICAT neix de la mà del director d’orquestra barceloní Melani Mestre, fruit de la vocació de crear una acadèmia d’orquestra permanent al nostre país que no tan sols consolidi la formació i el coneixement del repertori orquestral entre els joves sinó que fomenti l’excel·lència individual i col·lectiva de tots els seus membres de forma professional.
El Messies, és un oratori en anglès compost per Georg Friedrich Händel el 1741, amb un text bíblic recopilat per Charles Jennens de la Bíblia del rei Jacobo i de la Bíblia Coverdale, la versió dels Salms inclosa al Llibre d’Oració Comuna. La seva estrena va ser a Dublín el 13 d’abril de 1742 i es va representar gairebé un any després a Londres. Després d’una acollida de públic inicial modesta, l’oratori va guanyar popularitat i finalment es va convertir en una de les obres corals més conegudes i interpretades amb més freqüència a la música occidental.
La JOFICAT neix de la mà del director d’orquestra barceloní Melani Mestre, fruit de la vocació de crear una acadèmia d’orquestra permanent al nostre país que no tan sols consolidi la formació i el coneixement del repertori orquestral entre els joves sinó que fomenti l’excel·lència individual i col·lectiva de tots els seus membres de forma professional.
“EL MESSIES”
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL
Orquestra Filharmonia Ibèrica
Coral Polifònica de Puig-reig
Melani Mestre, director
Natasha Tupin, soprano
Nadia Ruseva, mezzo
Beñat Egiarte, tenor
Fernando Álvarez, baix