Eines i estratègies per a comerciants en la nova edició dels cursos ‘Quaderns de Mercats 2025’
El Consorci de Comerç Artesania i Moda organitza una nova edició del cicle formatiu anual ‘Quaderns de Mercats’, una oferta formativa dirigida específicament als paradistes dels mercats municipals.
En el marc del programa els Mercats.cat, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) organitza una nova edició del cicle formatiu anual ‘Quaderns de Mercats’. Una oferta formativa dirigida específicament als paradistes dels mercats municipals amb l’objectiu de facilitar instruments i recursos per tal que puguin incorporar mesures per a la millora de la competitivitat i l’eficiència de les seves parades i, així, donar resposta als canvis d’hàbits de consum.
Enguany la formació consta de tres sessions on-line de 120 minuts cadascuna amb una metodologia pràctica. A més, els Quaderns 2025 incorporaran com a novetat la possibilitat de realitzar hores de mentoria individualitzades. L’objectiu de les mentories és acompanyar als paradistes en la implementació de nous recursos, revisant de manera detallada cada àrea clau i utilitzant plantilles que facilitin l’anàlisi i la presa de decisions estratègiques.
Les sessions es duran a terme els dies 8 d’abril, 29 d’abril i 13 de maig de 15:00 a 17:00 h, i la metodologia de cada sessió dels Quaderns de mercats 2025 constarà d’una exposició de continguts, amb exemples pràctics, seguida d’un debat per resoldre dubtes i reflexions dels assistents.
El primer quadern, programat pel 8 d’abril de 2025, es focalitzarà en “Autodiagnosi del negoci i redefinició de la proposta de valor d’una parada de mercat”. En aquesta sessió, els participants analitzaran l’estat actual del seu negoci, identificant punts forts i febles. També exploraran eines per redefinir la seva proposta de valor, un factor clau per atreure i fidelitzar clients. A més, es treballarà en l’anàlisi de la competència per detectar noves oportunitats i estratègies de diferenciació. L’objectiu és ajudar els paradistes a especialitzar-se, crear una experiència de compra única i adaptar la seva oferta als nous hàbits de consum.
El segon quadern, previst per al 29 d’abril de 2025, se centrarà en “Estratègies de venda, millora de l’oferta i l’atractiu d’una parada de mercat”. Aquesta sessió proporcionarà tècniques per augmentar les vendes, com l’upselling i el cross-selling, i abordarà la importància de crear programes de fidelització per mantenir els clients a llarg termini. A més, els participants també treballaran la millora de la selecció, qualitat i presentació dels productes, així com en estratègies per innovar i adaptar l’oferta a les noves tendències de consum.
El tercer quadern, programat pel 13 de maig de 2025, se centrarà en la “Gestió financera i optimització de costos: com ser més rendible?”. Els paradistes aprendran a calcular la rendibilitat real del seu negoci, optimitzar l’estoc per reduir pèrdues i millorar els marges mitjançant una millor negociació amb proveïdors. A més, es presentaran eines pràctiques de gestió financera per al dia a dia, amb casos concrets per aplicar els coneixements adquirits.
Aquesta edició dels Quaderns de Mercats serà dirigida per Jordi Mas, expert en innovació i estratègia retail. Amb més de 25 anys d’experiència en el sector, va ser CEO de Masgourmets durant 15 anys, liderant-ne l’expansió en el món de la gastronomia premium. Posteriorment, va fundar la consultora Crearmas, especialitzada en retail estratègic, des d’on ha ajudat marques i empreses a reinventar-se i connectar millor amb els clients a través d’una proposta de valor diferencial.
