La campanya 'Amb cara i ulls' torna al carrer amb més protagonistes del comerç de proximitat

L’Ajuntament llança una nova edició de la campanya Amb Cara i Ulls per posicionar Barcelona com una ciutat de comerç, restauració i mercats de qualitat.

24/07/2024 - 11:34 h - Comerç i mercats Ajuntament de Barcelona

La campanya ‘Amb cara i ulls’ torna als carrers de Barcelona amb una nova onada protagonitzada per diversos comerciants dels establiments guanyadors de la darrera edició del Premi Comerç de Barcelona. A partir d’aquest mes de juliol, es podrà veure en banderoles, cartells, estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i metro, parades d’autobús i altres suports de la ciutat. 

Amb aquesta campanya, que va néixer el 2022, l’Ajuntament busca situar la capital catalana com una ciutat amb un model de comerç únic en el qual prenen molta força valors com la qualitat, la professionalitat, la proximitat i la sostenibilitat. Els principals objectius són posicionar Barcelona com una ciutat de comerç local de qualitat gràcies a la professionalitat dels seus comerciants i restauradors; millorar el coneixement de l’existència d’un comerç de barri de qualitat, tant pel producte com pel servei ofert, entre la ciutadania; i retre homenatge als comerciants per la seva professionalitat, que és una peça clau perquè Barcelona sigui un referent en el comerç local de qualitat.

Els protagonistes d’aquesta nova campanya van ser guardonats en la 24a edició dels Premis Comerç: 

  • Carns Cinta, del Mercat de la Concepció, que va rebre el premi Mercats de Barcelona.
  • Remei Márquez, de l’Associació de Comerciants de la Marina, que va rebre el premi Albert González per la seva contribució a la promoció, innovació i coneixement del comerç de la ciutat.
  • Panes Creativos, que va ser distingit amb el premi especial com a “referència en el sector del forn a nivell nacional i internacional.
  • Mamá Heladera, que va rebre el guardó en la categoria de comerç de proximitat pel seu “arrelament al barri” i per oferir una proposta “diferent” per tastar gelats.
  • Mariposa Negra Cocktail Bar, reconeguda com a comerç innovador per com “uneix d’una manera original i nova el retail amb la restauració.

Els representants d’aquests establiments han estat fotografiats en els seus llocs de feina i les imatges es podran veure en diferents suports de la ciutat i també en un vídeo que mostra l’expertesa i professionalitat dels comerciants que ensenyen el seu dia a dia a les botigues, bars o parades de mercat. Les fotografies d’aquests comerciants i restauradors seran visibles en espais especialment emblemàtics de la ciutat com els quioscos de la Rambla. La campanya tindrà una segona onada a l’octubre, amb especial èmfasi en mitjans digitals.

“La campanya és una manera de reconèixer la qualitat del nostre comerç de proximitat i, molt especialment, de les persones que hi ha darrere dels taulells, que són les que garanteixen el caràcter propi dels establiments.  És un homenatge a la seva professionalitat i, al mateix temps, una manera de recordar a tothom el valor afegit que aporta el comerç local a la ciutat i la importància  de comprar a prop”, remarca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil.