Barcelona desenvolupa el seu potencial com a ciutat en el marc d'un model ciutadà de caràcter mediterrani que acosta els serveis a les persones i amb un entramat urbà que afavoreix les relacions humanes. En aquest escenari, els mercats tenen un protagonisme clar.
Poques ciutats del món disposen d'una xarxa de mercats municipals com la de Barcelona: 39 mercats alimentaris i 4 de no alimentaris distribuïts estratègicament a tota la ciutat. A tots els barris hi ha un mercat que dona servei als veïns i veïnes i que, a més, és un reflex fidel del territori que l'envolta.
No s'ha d'oblidar, però, que el comerç evoluciona i que cal adequar els mercats als nous temps: han canviat els hàbits de consum, el temps dedicat al lleure, les fórmules de relació social i, a més, les noves tecnologies han entrat amb força en el món del comerç.
Conscient d'aquesta situació, l'IMMB està impulsant una transformació per avançar cap a uns mercats municipals competitius, amb instal·lacions modernes, oferta lúdica i els serveis que demana la ciutadania, tot combinant el producte fresc, l'oferta especialitzada i el tracte personalitzat.