Accions als mercats per contribuir a la reducció de residus i a la neteja de la ciutat

Dos accions de conscienciació i sensibilització sobre el reciclatge i la importància de prevenir residus han tingut lloc als mercats del Carmel i del Guinardó.

L’estratègia de residu zero de l’Ajuntament de Barcelona, a través de L’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, ha aterrat als mercats a través de dos tallers de conscienciació i sensibilització sobre la reducció de residus i la neteja de la ciutat.

El Mercat del Guinardó ha estat escenari avui de l’acció ‘Residu zero – Gamificació: sumes o restes residus’ que ha tingut com a objectiu sensibilitzar sobre la responsabilitat individual per a contribuir en la reducció de residus i informar i posar en valor les petites accions quotidianes que ajuden a apropar-nos a l’objectiu de generar zero residus, a través d’uns plafons imantats que s’han situat als passadissos del mercat.

A més, també hi ha tingut lloc una acció relacionada amb la matèria orgànica, ‘Gamificació: cubell imantat’. A través d’aquesta iniciativa, es vol sensibilitzar sobre la responsabilitat individual per a contribuir en la neteja de la ciutat i informar i posar en valor de les accions municipals realitzades per portar a terme la neteja de la ciutat. En aquest sentit, els ciutadans i ciutadanes que s’han apropat a l’acció han hagut de demostrar que sabien separar de forma correcta els residus orgànics. 

Aquestes mateixes accions van tenir lloc el passat 18 de juliol al Mercat del Carmel, i el 26 de juliol al Mercat del Guinardó.

Un cop més, els mercats de la ciutat són escenaris d’accions i iniciatives de conscienciació i sensibilització de la importància del reciclatge, la separació de matèries i la reducció de residus.