Barcelona rep el Premi Nacional de Comerç Interior 2021 per l’impuls al teixit comercial

La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarin, ha recollit el guardó a l’acte celebrat avui a Madrid en reconeixement de la tasca de Barcelona en la recuperació i l’impuls del comerç de la ciutat

Barcelona ha rebut aquest migdia el Premi Nacional de Comerç Interior 2021. La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarin, ha estat l’encarregada de recollir el guardó a l’acte que s’ha celebrat aquest migdia a Madrid. Es tracta d’un guardó que el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme atorga a Barcelona en reconeixement de la seva tasca en la recuperació i l’impuls del comerç de la ciutat, que també inclou els 43 mercats municipals, recollida en el Pla de renovació urbana comercial. 

En la categoria d’ajuntaments de més de 25.000 habitants, el guardó ha reconegut les iniciatives emmarcades en el programa municipal “Barcelona mai s’atura”, que vol reactivar l’economia de la ciutat amb mesures de xoc i eines a llarg termini per regenerar-ne el teixit econòmic i social. També ha guardonat les actuacions del Pla Estratègic de Mercats 2015-2025, que té l’objectiu d’impulsar principalment el desenvolupament de les noves tecnologies des dels següents eixos:

  • Millores tecnològiques per un millor desenvolupament del comerç, a través de l’impuls d’iniciatives per a la digitalització del petit comerç amb la finalitat de dinamitzar-lo i enfortir-lo. Amb aquestes actuacions, els 43 mercats municipals compten amb una instal·lació de fibra òptica, s’han dinamitzat les gestions dels treballadors mitjançant les noves tecnologies i s’han generat noves iniciatives per tal de digitalitzar encara més els mercats municipals.
  • La rehabilitació, modernització i adaptació a les noves tecnologies dels mercats municipals, mitjançant el desplegament d’infraestructures de telecomunicacions, la instal·lació de sensors i càmeres de control digital d’aforament, una nova eina de gestió d’incidències, l’ampliació de la xarxa de pantalles i l’eina de gestió de continguts o la col·locació d’armariets per a la recollida de la compra.
  • Les actuacions als locals comercials fora dels mercats municipals per promoure’n l’ocupació, que s’inclouen als projectes «Impulsem el que fas», que subvenciona el 80% dels projectes de negoci que impliquin la compra o lloguer d’un local a peu de carrer, o «Amunt persianes», que compra locals buits per crear una borsa pública.
  • Les accions de suport a joves emprenedors del sector del comerç i al relleu generacional, amb una línia d’assessorament a joves menors de 35 anys per impulsar les seves idees de negoci. A més, s’han reservat deu milions d’euros destinats a sis fons de capital de risc privats per impulsar empreses emergents innovadores a la ciutat.