El servei a domicili s'amplia fins a 21 mercats municipals

Amb la posada en marxa del servei a domicili als mercats de Galvany, les Corts, Guineueta i Trinitat Nova, ja són 21 els mercats municipals de Barcelona, d'un total de 39, que ofereixen aquesta prestació als seus clients.

Aquests quatre mercats dels districtes de Sarrià-Sant Gervasi, les Corts i Nou Barris han estrenat fa pocs dies aquest servei, que té com a objectiu facilitar les compres als clients. El
servei a domicili dels mercats municipals ofereix portar la compra al client al domicili que indiqui, i s’adreça tant a aquelles persones amb problemes de mobilitat o dificultat per carregar pes, com a aquells que per horari o llunyania no hi poden fer una compra presencial.

Un servei realitzat per empreses amb valor social

La major part de les empreses que s’encarreguen de prestar el servei a domicili als mercats tenen com a finalitat facilitar la inserció, integració i promoció personal, laboral i social de persones amb discapacitats psíquiques o que es troben en risc d’exclusió social. Això implica un procés inicial de formació, i posteriorment un acompanyament i seguiment personalitzat d’aquestes persones per part de personal professional i capacitat a tal efecte.

És el cas de les que operen en els nous quatre mercats que se sumen a la iniciativa. Verdallar a Galvany, Alcil a les Corts i Tallers Bellvitge a la Trinitat Nova i la Guineueta, ja que comparteixen el servei.

Dels 21 mercats que l’ofereixen, Tallers Bellvitge el presta en 10 mercats (el Clot, Sants, la Llibertat, el Ninot, Sant Antoni, Sarrià, el Carmel, Horta, la Guineueta i la Trinitat), Tres Turons a Vall d’Hebron, Alcil a les Corts i TEB a la Concepció. A la resta, és la mateixa associació de venedors qui se n’encarrega: Santa Caterina, Sagrada Família, Estrella, Lesseps, Felip II, Sant Gervasi i Mercè.

Els costos del servei són coberts per una banda per l’associació de venedors de cada mercat i l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) i per l’altre pels comerciants i els clients que l’utilitzen. La seva vessant social és una de les característiques més destacades i més ben valorades pels ciutadans que fan servir aquest servei.

Una iniciativa recollida per l’Institut de Mercats ja fa 20 anys

Tot i que tradicionalment els comerciants dels mercats han ofert als seus clients, de forma individual, portar-los la compra a casa, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona va promoure ara fa 20 anys la creació del servei de repartiment a domicili de forma centralitzada, ja que d’aquesta forma s’ofereix un servei homogeni com a mercat, s’optimitzen recursos i es guanya en eficiència. Els usuaris que l’utilitzen han expressat una valoració molt positiva d’un servei, que facilita el transport de la compra a clients que bé viuen lluny del seu mercat, bé ho necessiten per problemes de mobilitat.