Els mercats acullen tallers i exposicions contra el malbaratament alimentari

L'objectiu és conscienciar sobre el malbaratament alimentari d’una forma diferent i divertida, per tal de promoure i difondre les bones pràctiques i donar a conèixer les conseqüències socials i mediambientals del malbaratament.

Amb l’objectiu de conscienciar la població que malbaratar aliments és desaprofitar recursos naturals i llençar els diners que ha costat produir-los, l’>Agència de Residus de Catalunya duu a terme una campanya de comunicació que compta amb la col·laboració dels Mercats de Barcelona. Es tracta de la campanya Som Gent de Profit, que inclou una exposició itinerant que estarà situada al Mercat de Sagrada Família del 7 al 21 d’octubre.

L’exposició conta de 14 plafons que recreen un espai quotidià, proper a la gent, com la cuina d’una llar, d’una escola o d’un restaurant, on pot tenir lloc el malbaratament alimentari. Tant en el disseny com en la producció, s’han tingut en compte criteris d’accessibilitat a fi de crear una exposició que s’ajusti a les necessitats dels diferents grups de població. Acompanya l’exposició una activitat educativa amb dos personatges: l’Apro i la Fita, que engrescaran els participants a començar el taller.

D’aquesta manera, s’aconsegueix conscienciar sobre el malbaratament alimentari d’una forma diferent i divertida, per tal de promoure i difondre les bones pràctiques i donar a conèixer les conseqüències socials i mediambientals del malbaratament.

Per altra banda, però amb objectius similars, continua l’estratègia de residu zero de l’Ajuntament de Barcelona, a través de L’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, a través dels tallers de Residu Zero de conscienciació i sensibilització sobre la reducció de residus i la neteja de la ciutat.

Aquests tallers, que es van estrenar al Mercat del Guinardó, continuen fins al novembre i tindran lloc als mercats de la Concepció, de Felip II, de Montserrat, de la Trinitat, de Lesseps, de l’Abaceria, del Besòs, de Sant Andreu i del Clot, . I és que els mercats municipals són un bon entorn on comunicar i difondre aquest missatge sobre la reducció de residus i sobre el reaprofitament.