Els mercats, escenaris d'activitats socials

Iniciatives com 'Posat la gorra' de l'AFANOC, Associació Polseres Candela per la recerca del càncer infantil, i la Fundació Josep Carreras contra la leucèmia.

Durant les darreres i properes setmanes, els Mercats de Barcelona són escenaris de diverses accions de lluita contra el càncer. És el cas de ‘Posat la gorra’ de l’AFANOC, Associació Polseres Candela per la recerca del càncer infantil, i la Fundació Josep Carreras contra la leucèmia.

El dissabte passat la iniciativa ‘Posa’t la gorra’ va aterrar als mercats de Vall d’Hebron, d’Horta, Canyelles, Guineueta, Carmel, Sants, Concepció, Mercè i Lesseps amb la venda de gorres. La campanya és la primera font de recursos per finançar els serveis que l’AFANOC ofereix des dels hospitals, delegacions i La Casa dels Xuklis. La campanya neix el 2001amb l’objectiu de normalitzar la malaltia i pal·liar les necessitats que sorgeixen a partir del càncer en infants i adolescents.

Des de l’Associació Polseres Candela té com a missió recaptar fins per finançar la recerca en càncer infantil, recolzant econòmicament a equips d’investigació d’excel·lència en l’àmbit nacional. Des del 26 de maig van començar la difusió de la problemàtica del càncer infantil i l’intercanvi de polseres Candela (polseres teixides per famílies afectades pel càncer infantil i juvenil i voluntaris) per un donatiu als mercats de Barcelona. D’aquesta manera, l’acció està present avui al Mercat de Sant Antoni, demà al de la Llibertat, el 10 de juny al Mercat del Carmel i el 17 de juny al Mercat del Ninot.

La Fundació Carreras contra la leucèmia té previst fer una exposició als mercats de la Concepció, Les Corts i Sagrada Família la setmana del 21 de juny al 5 de juliol.