Es presenta l'Agenda de Comerç 2020-2021

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda proposa els reptes i objectius dels mercats municipals pels pròxims dos anys.

L’Agenda de Comerç del Consorci de Comerç. Artesania i Moda de Catalunya és el document que engloba els reptes del comerç català per als pròxims dos anys. És el resultat d’una reflexió entre els més de vuitanta integrants de les entitats més representatives del sector i experts independents en diferents àmbits com la cultura, el turisme o el món acadèmic i de l’esport.

L’Agenda 2020-2021 reflecteix unes valoracions i objectius enfocats al prestigi, a la formació i al talent, a la transformació tecnològica per adaptar-se a les necessitats dels nous temps, tant d’emissió i promoció com de captació de clients, i l’engranatge entre competitivitat, territori, i persones.

En aquest sentit, es destaca el potencial de Barcelona en els mercats nínxol dels aliments ecològics i vegans. Més enllà dels eixos comercials tradicionals, el retail s’ha trobat en pocs anys davant d’un nou tipus de consumidor, amb unes noves necessitats, d’aquí que s’hagi hagut de fer un esforç en la utilització de les tecnologies per seguir promovent i venent els valors i la singularitat del comerç de proximitat, construint una oferta de valor rellevant per vendre i comunicar els seus continguts. La tecnologia i les xarxes socials són un gran canal per unir mercats i activitats, i posar d’aquesta manera en el centre de l’acció a les persones.

Els mercats gaudiran, a més, per la seva singularitat, d’un programa específic que promogui la modernització, remodelació i transformació en el marc de l’Agenda 20-21. S’ha constatat que els mercats que funcionen millor són aquells que s’han adaptat a les necessitats dels compradors: espais més amplis, més oberts, més il·luminats i amb uns horaris més extensos per poder gaudir dels productes frescos, saludables i la incorporació dels precuinats. També s’hi sumen les noves iniciatives com tallers de cuina, degustacions i altres serveis al visitant.

Aquesta memòria, que podeu consultar íntegrament en el document adjunt,  proposa noves formes, nous pensaments i empreses per mantenir l’esperit de mercat: de les persones i per a les persones.

 

Més informació