La freqüència de compra i la valoració dels mercats a l'enquesta Òmnibus

Els resultats de l'enquesta indiquen que més del 60% dels ciutadans i ciutadanes van a comprar als mercats municipals, i que més d'un 40% de la població de Barcelona s'hi considera un client assidu.

Entre el 6 i el 16 de maig es va dur a terme la primera onada de l’Enquesta Òmnibus Municipal, que analitza aspectes com la freqüència de compra als mercats municipals i la valoració d’aquests equipaments per part dels usuaris. A continuació, s’hi mostren diverses dades rellevants extretes de l’enquesta.

Els resultats  mostren que, més del 60% de la població de la ciutat va a comprar a un mercat municipal concretament el 63,7%. El més habitual és que hi vagin un cop a la setmana (23,1%), però un 13,9% hi va més d’un cop a la setmana i un 3,7% hi va cada dia. Per tant, un 41,9% de la població de Barcelona és client assidu dels mercats municipals. Per contra, el 27,9% declara no anar-hi mai o gairebé mai, i el 8,2% no s’encarrega de les compres de la casa.

Per edats, en són més clients els que tenen entre 45 i 54 anys (69,9%) i els de 35 a 44 anys (67,4%).

Pel que fa a l’evolució, el públic dels mercats municipals continua estable al voltant del 65% de la població. En aquesta onada el percentatge de clients es manté similar a l’any passat i també es mantenen els de freqüència de compra.

La distància amb el mercat (30,1%) és el principal motiu per no anar-hi a comprar. Segueixen per damunt del 10%, la compra en altre tipus d’establiment amb el 25,8% o la consideració que és car (22,6%).

El 29% dels/les que hi compren estan molt satisfets/tes amb els mercats municipals i un 46% ho estan bastant. Només el 7% no ho està. La qualitat dels productes i el tracte i l’atenció, són els dos motius principals en aquesta valoració, amb el 29,2% i el 23,7%, respectivament. Segueixen com a motius la varietat de productes (17,2%), que estan remodelats (17%) i que hi trobes de tot (18,2%). També per damunt del 10% destaquen, l’accés a productes frescos (13,4%) i el preu (10,3%).