Noves formacions per als comerços i paradistes!

La Direcció de Comerç, a través de Barcelona Activa, posa a l’abast dels comerços de la ciutat nombrosos cursos formatius: descobreix-los!

L’estiu és un bon moment per descansar, però també per fer recerca dels cursos que pots fer el curs que s’acosta. La Direcció de Comerç, a través de Barcelona Activa, posa a l’abast dels comerços de la ciutat nombrosos cursos formatius: formacions sobre digitalització, normativa legal, estratègies de màrqueting o fins i tot cursos per dissenyar logotips.

Obert al futur” és un programa de Barcelona Activa sobre formació en gestió empresarial i noves tecnologies adaptada a les necessitats dels professionals dels comerços i serveis de proximitat, com ara els paradistes dels Mercats de Barcelona. Aquesta iniciativa, que compta amb la col·laboració dels districtes i les associacions de comerciants, té per objectiu fer avançar el comerç de Barcelona en competitivitat, innovació i sostenibilitat.

El programa de Barcelona Activa consta de càpsules i tallers formatius gratuïts de 2, 3 o 6 hores de durada que responen a les necessitats actuals dels comerços. A més a més, els tallers s’impartiran en diferents equipaments de la ciutat en horaris adaptats als i les comerciants. És per això que a l’agost s’aturen…, però tornen amb força el setembre.

“Obert al futur” ofereix tres eixos temàtics:

  • Gestió estratègica del comerç. En aquest àmbit, les formacions són presencials i de curta durada, normalment una sola sessió de 2 hores. Reduir la despesa energètica o fer una bona gestió dels residus són algunes de les qüestions que s’aborden.
  • Eines de màrqueting digital per al comerç. Aquest àmbit és el que concentra més formacions. Sol ser una sola sessió, de 14 a 17 hores, però es repeteix en diferents llocs i dates per facilitar la participació del màxim nombre d’assistents. Fomentar la professionalització a les xarxes (crear webs per vendre per internet, Google Analytics), dinamitzar canals en línia orientats al comerç (trucs per a Instagram, Twitter o per dominar el logaritme de Facebook) o eines per a la millora professional (logotips o gestió d’imatges) són alguns dels temes que es tracten.
  • Captació i fidelització de la clientela. En aquesta formació s’aprofundeix en l’estratègia per atraure clients i fidelitzar-los. S’imparteixen, per exemple, cursos sobre aparadors o sobre tendències de comerç.

L’estiu és un bon moment per a descansar, mirar amb distància el curs comercial que s’acosta i organitzar-lo per treure’n el màxim partit. Aprofita les formacions que ofereix Barcelona Activa per reimpulsar el teu negoci!