Els mercats de Barcelona contribueixen a fomentar l’alimentació de proximitat, saludable i sostenible. Aposten per potenciar els aspectes socials, mediambientals i culturals de la seva activitat, aplicant-hi les bones pràctiques del comerç sostenible i del consum responsable.
La xarxa de mercats té un relat sòlid i clar al voltant de l’alimentació sostenible i els hàbits saludables i el difon per mitjà de campanyes de comunicació que situen els mercats com a referents d’aquests conceptes, alhora que capten noves persones consumidores de productes de proximitat i que hi estan interessades. Aquestes campanyes s’acompanyen de propostes de degustació. També s’organitzen exposicions sobre l’alimentació sostenible i d’altres conceptes vinculats als valors dels mercats.
El 2021, any de la capitalitat mundial de Barcelona per a l’alimentació sostenible, es va desenvolupar, a diferents mercats, un programa d’activitats sobre una temàtica vinculada a la sostenibilitat alimentària, al reaprofitament alimentari, a la producció de proximitat i de temporada i al consum responsable. Per exemple, es va fomentar el producte ecològic i de proximitat als mercats amb la campanya “Comerç verd”. També es va fer una exposició itinerant sobre alimentació sostenible als exteriors de diversos mercats.